کوکوی کدو سبز طعمی مختلف و متفاوت دارد و شما می توانید در طرز تهیه کوکوی کدو سبز از پیازچه و آرد سفید و کدو سبز و بیکینگ پودر و فلفل و نمک استفاده کنید. کوکو کدو سبز را می توانید در وعده شام و یا نهار میل کنید و از این طعم این غذای خوشمزه و متفاوت نهایت لذت را ببرید.

کوکو سبزی و کوکو کدو سبز و کوکوی لوبیا سبز از انواع کوکوی سبزیجات هستند و این غذاهای ایرانی سالم و مقوی می باشند و بهتر است برای تنوع بیشتر این غذاهای خوشمزه را در برنامه غذایی خود قرار دهید.

طرز تهیه کوکو کدو سبز

مواد لازم

  • پیازچه : دو عدد
  • کدو سبز : دو عدد
  • تخم مرغ : دو عدد
  • بیکینگ پودر : نصف قاشق چایخوری
  • آرد سفید : نصف لیوان
  • نمک : به میزان لازم
  • فلفل : به میزان لازم

طرز تهیه کوکوی کدو سبز در منزل

برای پخت کوکوی کدو سبز ابتدا کدو سبز ها را به خوبی بشویید و آن ها را خشک کنید سپس کدو سبز ها را همراه با پوست رنده کنید و مقداری نمک روی کدو سبز های رنده شده بریزید و به مدت ده دقیقه اجازه دهید تا نمک به خورد کدو سبز ها برود.

رنده کردن کدو سبز

سپس بعد از مدت زمان ذکر شده آب اضافی کدو سبز های رنده شده را بگیرید و کدوها را درون ظرف مناسبی بریزید و آرد را به همراه تخم مرغ و پیازچه خرد شده و فلفل سیاه و نمک و بیکینگ پودر به کدو سبز اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

مخلوط کردن کدو سبز با آرد و تخم مرغ مایه کوکو سبز

در این مرحله از طرز تهیه کوکوی کدو سبز درون تابه ای مناسبی روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود و بعد داغ شدن روغن مقداری از مایه کوکو را با کمک دست و یا قاشق بردارید و درون تابه قرار دهید و دو طرف کوکو کدو سبز را به سرخ و طلایی کنید.

سرخ کردن کوکو کدو سبز

سپس کوکو کدو سبز را در ظرف مناسبی بچینید و به کمک روش های تزیین کتلت این کوکوی خوشمزه را به زیبایی تزیین کنید.

طرز تهیه کوکوی کدو سبز در منزل

در این مطلب دستور پخت کوکو کدو سبز را به صورت مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش دادیم که امیدواریم از پخت این غذای خوشمزه نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *