املت چینی از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه است و اگر شما زمان کمی برای آشپزی دارید بهتر است این املت خوشمزه را در کمترین زمان ممکن در منزل بپزید. در طرز تهیه املت چینی از لوبیا سبز و و جوانه گندم و یا سویا و پیاز و و فلفل چیلی قرمز و زنجبیل و سیر و تخم مرغ و روغن زیتون استفاده می شود.

املت غذایی است که در هر کشوری با روش ها و مواد غذایی مختلفی پخته می شود. املت فرانسوی، املت چینی، املت ترکیه ای و املت ایتالیایی از انواع املت های خوش طعم و لذیذ هستند و بهتر است شما برای ایجاد تنوع در برنامه غذایی تان این نوع املت ها را در منزل بپزید.

دستور پخت املت چینی

مواد لازم

  • لوبیا سبز : ۵۰ گرم
  • پیاز سبز خرد شده : یک عدد
  • سویا و یا جوانه گندم : ۵۰ گرم
  • فلفل چیلی قرمز خرد شده : یک عدد
  • سیر له شده : یک حبه
  • زنجبیل رنده شده : ۱ تکه
  • روغن زیتون : به میزان لازم
  • تخم مرغ : ۴ عدد

طرز تهیه املت چینی

طرز تهیه املت چینی

برای تهیه املت چینی ابتدا لوبیا سبزها را درون کاسه ای مناسب بریزید و روی لوبیا سبزها آب جوش بریزید و اجازه دهید تا لوبیا سبز درون آب جوش به مدت سه دقیقه بماند و بعد از مدت زمان ذکر شده لوبیا سبزهای خیس شده را درون آبکش بریزید و آن ها را زیر آب سرد آبکشی کنید.
در مرحله بعدی طرز تهیه املت چینی لوبیا سبز و پیاز و فلفل و جوانه گندم را درون ظرفی مناسب بریزید و همه این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید. درون ظرفی دیگر سیر و زنجبیل را به همراه ۱ قاشق غذاخوری آب داغ با یکدیگر مخلوط کنید. ظرفی دیگر را تهیه کنید و تخم مرغ ها را به همراه دو قاشق غذاخوری آب سرد درون ظرف بریزید سپس تخم مرغ ها را هم بزنید و به آن ها فلفل سیاه بزنید.
در مرحله آخر دستور تهیه املت چینی درون تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و تابه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا روغن داغ شود سپس نصف مخلوط تخم مرغ ها را درون تابه بریزید و اجازه دهید تا تخم مرغ ها سفت شوند.

سرخ کردن تخم مرغ

املت را درون بشقابی مناسب بریزید و روی آن درپوش قرار دهید و باقی مانده تخم مرغ ها را به روشی که گفته شد بپزید سپس مخلوط لوبیا سبز را روی هر نیمه از املت چینی بریزید و آن ها را از قسمت وسط تا کنید تا مواد داخل املت ها بیرون نریزد و روی هر تکه از املت چینی از مخلوط سیر و زنجبیل بریزید و املت را سرو کنید.

 دستور پخت املت چینی

در این مطلب با طرز تهیه املت چینی در منزل آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این غذای ساده و مقوی در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

The post دستور پخت املت خوشمزه ای که چینی ها میخورند! appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *