بهترین رژیم غذایی در سال 2018

هنگامی که به تصمیمات سال جدید فکر میکنیم، رژیم غذایی بهتر در صدر لیست ما قرار می گیرد. اما بهترین رژیم غذایی چیست؟ یک هیئت از کارشناسان بهداشتی، بهترین رژیم های غذایی سال ۲۰۱۸ را اعلام کردند.

برآورد شده است که حدود ۴۵ میلیون نفر در امریکا هر ساله با هدف کاهش وزن، رژیم غذایی می گیرند.

با این حال، فرقی نمی کند میخواهید رژیم غذایی بگیرید تا وزن کم کنید یا زندگی سالم تری داشته باشید، انتخاب بهترین برنامه غذایی کاری چالش برانگیز است. با وجود رژیم های غذایی مختلف، چگونه می توانید بفهمید کدام رژیم برای شما مناسب خواهد بود؟

اخبار امریکا و جهان، هر ساله هیأتی از کارشناسان بهداشت را برای ارزیابی محبوبترین رژیم های غذایی در امریکا دور هم جمع می کنند.

امسال، کارشناسان ۴۰ رژیم غذایی را بررسی کردند و آنها را از کمترین تا بیشترین در هفت دسته دسته بندی کردند؛ این دسته ها عبارتند از بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن، دیابت و سلامت قلبی. بنابراین، نگاهی به نتایج کلیدی می اندازیم.

بهترین رژیم های غذایی برای کاهش وزن:

برای اکثر افرادی که رژیم می گیرند، کاهش وزن هدف اصلی است، اما کاهش وزن و حفظ وزن نهایی کاری آسان نیست.

تحقیقات نشان می دهد حدود ۳۰-۳۵ درصد وزن از دست رفته در رژیم غذایی در طی یک سال دوباره باز می گردد. اما حفظ وزن کاهش یافته امکان پذیر است. فقط باید برنامه غذایی مناسبی پیدا کنید.

کارشناسان تاثیر ۴۰ رژیم غذایی محبوب را بر کاهش وزن کوتاه مدت و دراز مدت بررسی کردند. آنها معتقدند برخی افراد می خواهند به سرعت وزن کم کنند، در حالی که عده ای دیگر می خواهند در طول چند سال وزن کم کنند و وزن کاهش یافته برگشت نداشته باشد.

کارشناسان سلامت Weight Watchers را به عنوان بهترین رژیم غذایی در کاهش وزن کوتاه مدت و بلند مدت رتبه بندی کردند. در کاهش وزن کوتاه مدت این رژیم نمره ۴ از ۵ و در کاهش وزن بلند مدت ربته ۳.۵ از ۵ را کسب کرد.

رژیم غذایی با چربی زیاد بدون افزایش وزن؟ مطالعات نشان می دهد این امر امکان پذیر است محققان معتقدند راهی برای جلوگیری از افزایش وزن با وجود رژیم غذایی با چربی بالا وجود ندارد.

رژیم غذایی Volumetrics در جایگاه دوم بهترین رژیم غذایی کاهش وزن قرار گرفت؛ این رژیم نمره ۳.۸ از ۵ برای کاهش وزن کوتاه مدت و نمره ۳.۳ از ۵ برای کاهش وزن طولانی مدت را کسب کرد.

رژیم غذایی Volumetricics توسط باربارا رولز طراحی شده است؛ او استاد تغذیه در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا است. این رژیم غذایی بر استفاده از مواد غذایی با چگالی کم انرژی، مانند شیر، غلات و میوه ها و سبزیجات بدون نشاسته تمرکز دارد. همچنین غذاهای با تراکم انرژی بالا را نیز در رژیم غذایی محدود کرده است.

بهترین رژیم های غذایی برای سلامتی قلب:

بیماری قلب علت اصلی مرگ و میر مردان و زنان در امریکا است و هر ساله حدود ۶۱۰۰۰۰ نفر در این کشور در اثر این بیماری کشته می شوند.

رژیم غذایی ضعیف می تواند خطر بیماری قلبی را افزایش دهد، زیرا مصرف موادغذایی غنی از چربی می تواند منجر به فشار خون بالا، کلسترول بالا و چاقی شود که عامل اصلی خطر برای این بیماری است.

اما چه برنامه غذایی برای سلامتی قلب بهتر است؟ برای این گروه، کارشناسان بهداشت ۴۰ رژیم غذایی را تجزیه و تحلیل کردند و به آن ها رتبه های متوسط برای سلامت قلب اعطا کردند.

رژیم غذایی برای متوقف کردن فشار خون بالا (DASH) اولین رتبه را در این گروه کسب کرد.

موسسه ملی قلب، ریه و خون – بخشی از موسسه ملی بهداشت (NIH) ، رژیم DASH غنی از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، ماهی، مرغ، و لبنیات کم چرب را تایید کرد. در این رژیم غذاها با قند زیاد و چربی های اشباع و ترانس محدود می باشند.

همچنین رژیم غذایی DASH رتبه بهترین رژیم غذایی را کسب کرد.

رژیم غذایی مدیترانه ای که بر مصرف ماهی و غذاهای دریایی، حداقل دو بار در هفته، همراه با مصرف منظم میوه ها، سبزیجات، حبوبات و دانه های غلات، در کنار رژیم غذایی Ornish تاکید دارد، جایگاه دوم بهترین رژیم غذایی قلب را به دست آورد.

با رژیم غذایی Ornish چربی به ۱۰ درصد کالری روزانه محدود شد و غذاها به پنج گروه: از کمترین تا بیشترین سطح سلامتی دسته بندی شدند.

بهترین رژیم های غذایی برای دیابت

رژیم غذایی مدیترانه نه تنها بهترین رژیم غذایی قلب محسوب می شود، بلکه بهترین رژیم غذایی دیابتی می باشد که رتبه ۳.۷ از ۵ را کسب کرد.

برآورد شده است که حدود ۳۰.۳ میلیون نفر در امریکا در معرض دیابت هستند، در حالی که سطح گلوکز خون به علت عدم توانایی بدن برای تولید انسولین یا استفاده موثر از آن، بالا است.

اگر رژیم غذایی سالم برای همه ما مهم است، افراد مبتلا به دیابت نیاز به مراقبت بیشتری دارند؛ نخوردن یک وعده غذایی و یا خوردن غذاهای نامناسب ممکن است منجر به بالا رفتن و پایین آمدن سطح قند خون شود.

طبق نظر این هیئت، “رژیم غذایی مدیترانه گزینه ای عالی برای پیشگیری یا کنترل دیابت است. برخی از تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه ای برای افراد دیابتی سطوح هموگلوبین A1C (اندازه گیری قند خون در طول زمان) را بهبود میدهد. “

رژیم غذایی DASH رتبه دوم را در بهترین رژیم غذایی دیابت کسب کرده است. کارشناسان معتقدند “منوی آن مانند دستورالعمل های تغذیه ای رایج برای افراد دیابتی می باشد.”

با توجه به برنامه غذایی که تصمیم می گیرید استفاده کنید، توجه داشته باشید فعالیت بدنی نیز به اندازه غذایی که می خورید مهم است.

دستورالعمل های فعلی توصیه می کنند بزرگسالان باید حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته انجام دهند.

منبع : برگرفته از وب سایت مجله سلامت بخش تغذیه سالم  مجله سلامت

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *