شیرینی روغنی بستنی
شیرینی روغنی با بستنی ممم… خوش مزه‌اس!

شیرینی روغنی، یک شیرینی ترد و خوشمزه است که به شیوه سرخ کردن در روغن، تهیه می‌شود. این نوع شیرینی‌ها بسیار سبک هستند، اما خوردن هر یک دانه از آن‌ها می‌تواند کالری زیادی داشته باشد. این نوع شیرینی‌ها بیشتر برای مراسم‌ها و دورهمی‌های خاص مورد استفاده است. و معمولا همراه با پودر قند، سرو می‌شود. امروز در سیماکوک همراه ما باشید و طرز تهیه شیرینی روغنی خوشمزه با بستنی را بیاموزید.

 

مواد لازم برای تهیه شیرینی روغنی با بستنی:

کره: ۱ قالب ۵۰ گرمی
نمک: ¾ لیوان
عصاره وانیل: یک قاشق غذاخوری
آرد چند منظوره (آرد ساده/معمولی): ۱ فنجان
دارچین: ¼ قاشق غذاخوری
تخم‎مرغ: ۳ عدد
روغن: به مقدار لازم
مخلوط شکر دارچین: به مقدار لازم
بستنی وانیلی: به مقدار دلخواه
شکلات آب شده: به مقدار دلخواه

دستور تهیه شیرینی روغنی با بستنی

برای تهیه این شیرینی روغنی خوشمزه، ابتدا کره را تحت حرارت ملایم، آب کنید. به کره آب شده، یک لیوان آب اضافه کنید. به همین ترتیب نمک و عصاره وانیل را اضافه کنید. حالا نوبت آرد چند منظوره است. این آرد رایج‌ترین نوع آرد است. به آن آرد ساده یا معمولی هم می‌گویند. همان‌طور که نام آن نشان می‌دهد، این آرد برای درست کردن کیک، کلوچه، نان برشته و موارد دیگر، مناسب است.

 

بعد از اینکه آرد چند منظوره را اضافه کردید، دارچین را اضافه کنید. مواد را تحت حرارت ملایم خوب هم بزنید. عمل هم زدن را آنقدر ادامه دهید تا مخلوط سفت و یکنواختی حاصل شود.

کرم به دست آمده را در دستگاه مخلوط ‌کن بریزید و به هم بزنید. تخم‌مرغ را اضافه کنید و مجدد در دستگاه به هم بزنید. مواد را داخل یک ماسوره بریزید. قالب‌های دایره‌ای شکل را مطابق ویدئو، به پشت قراردهید. به کمک ماسوره، کرم را به شکل گُل، پشت قالب‌ها فرم دهید.

قالب را به مدت ۴ ساعت در فریزر قرار دهید و سپس خارج کنید. به کمک یک چاقو یا کاردک، کرم فرم گرفته را از قالب جدا کنید. شیرینی‌ها در روغن داغ انداخته و از دو طرف سرخ کنید. شرینی‌ها را روی ورقه توری قراردهید تا روغن اضافه آن‌ها خارج شود. شیرینی‌ها را در مخلوط شکر دارچین بغلتانید.

شیرینی روغنی خوشمزه شما، آماده است. داخل آن را با بستنی وانیلی و شکلات آب شده پر کنید و در ظرف مورد نظرتان، سرو کنید. نوش جان…😋😍

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *