کیک کاکائویی
بفرمایید کیک کاکائویی…

کیک‌های کاکائویی، از اون دسته کیک‌هایی هستند که تعداد طرفداراشون کم نیست. هم برای میان‌وعده بچه‌ها مناسب هستند، هم برای مهمونی‌های خودمونی، هم تولد. خلاصه اینکه موارد کاربردشون زیاده. امروز در آشپزخونه سیماکوک، با ما همراه باشید و طرز تهیه این نوع کیک کاکائویی داغ و خوشمزه رو یاد بگیرید.

 

مواد لازم برای تهیه کیک کاکائویی:

روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو: ۲ تا ۳ قاشق مرباخوری
پودر قند: ۴ قاشق غذاخوری
تخم مرغ: ۳ عدد
وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
کره آب شده: ۷ قاشق غذاخوری
شکر: ۱/۲ لیوان
آرد سفید: ۳/۴ لیوان
خامه: به مقدار لازم

طرز تهیه کیک کاکائویی:

برای تهیه کیک کاکائویی داغ، در ابتدا باید یک نوع کرم کاکائویی تهیه کنیم. برای تهیه این کرم کاکائویی، دو عدد زرده تخم‌مرغ را با دو قاشق غذاخوری پودر قند و وانیل مخلوط می‌کنیم. هم‌زدن را آنقدر ادامه می‌دهیم، تا مخلوط، کرم رنگ شود. سفیده تخم‌مرغ را با دو قاشق غذاخوری پودر قند، مخلوط کرده و فرم می‌دهیم. سفیده را به زرده زده شده اضافه می‌کنیم و مواد را با همزن، مقداری هم می‌زنیم.

در یک قابلمه کوچک، ۲ قاشق غذاخوری روغن ریخته و پودر کاکائو را به آن اضافه می‌کنیم. مخلوط را روی حرارت کم، خوب هم می‌زنیم و بعد از روی حرارت برمی‌داریم. مخلوط تخم‌مرغ و آرد و وانیل را که قبلا تهیه کرده‌ایم، به کاکائوی داغ اضافه می‌کنیم و سریعا هم می‌زنیم. عمل هم‌زدن را حدود دو دقیقه ادامه می‌دهیم تا مواد به خوبی مخلوط شده و کرم، یک‌دست شود.

 

کره آب شده را به کرم کاکائویی اضافه کرده و روی حرارت ملایم خوب، هم می‌زنیم. در ظرفی جداگانه، دو عدد تخم‌مرغ را با شکر، مخلوط کرده و خوب هم می‌زنیم تا یک‌دست شود. مخلوط کرم کاکائویی و کره را به تخم‌مرغ‌ها اضافه کرده و مجدد، هم می‌زنیم. در مرحله بعد آرد را روی مواد الک می‌کنیم و مخلوط به دست آمده را خوب هم‌می‌زنیم تا از گوله شدن آرد جلوگیری شود.

مخلوط کیک کاکائویی داغ را در قالب مورد نظر می‌ریزیم و مجدد به آن کرم کاکائویی اضافه می‌کنیم. مواد را به مدت ۴۰ دقیقه در فر، با درجه حرارت ۱۷۰ درجه سانتی‌گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) قرار می‌دهیم. بعد از ۴۰ دقیقه، کیک کاکائویی شما حاظر است. برای تزئین میتوانید مقداری خامه روی آن بریزید و در ظرف دلخواه، سرو کنید.

 

مطالب دیگر سیماکوک را از دست ندهید!

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا روزچین
نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *