پرتقال

زمانی که در مورد ویتامین C فکر می‌کنید حتما اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند پرتقال است. اما مواد غذایی دیگری نیز می‌توان پیدا کرد که سرشار از ویتامین C باشد. در این مقاله قصد داریم به معرفی این مواد بپردازیم.

  1. توت فرنگی:

توت فرنگی

توت فرنگی حاوی ۸۵ میلی گرم از ویتامین C در هر پیمانه است. این ماده منگنز نیز دارد که به پایدار و ثابت بودن قند خون کمک می‌کند. فقط مطمئن شوید که توت فرنگی ارگانیک و طبیعی خریداری می‌کنید.

  1. آناناس:

آناناس

آناناس حاوی ۷۹ میلی گرم از ویتامین C در هر پیمانه است. بر خلاف سایر میوه‌ها، آناناس حاوی مقادیر قابل توجهی از آنزیم بروملین است که به هضم پروتئین کمک می‌کند.

  1. کلم قمری:

کلم قمری حاوی ویتامین c

کلم قمری حاوی ۸۴ میلی گرم از ویتامین C در هر پیمانه است. این ماده همچنین دارای خواص ضد سرطانی است. شما می‌توانید از کلم قمری در نودل‌ها استفاده کنید یا از آن در تهیه آش استفاده کنید.

  1. انبه:

میزان ویتامین سی انبه

انبه شیرین و آبدار حاوی ۱۲۲ میلی گرم از ویتامین C به ازای هر پیمانه است. این میوه همچنین منبع عالی از زیگزانتین است که یک آنتی اکسیدان قوی برای کمک به سلامت چشم است و آن را از اسیب اشعه‌های مضر نور خورشید حفظ می‌کند. شما می‌توانید از این میوه خوشمزه در اسموتی‌های خود استفاده کنید.

  1. کلم بروکسل:

کلم بروکسل منبع ویتامین c

کلم بروکسل حاوی ۷۵ میلی گرم از ویتامین C به همراه مواد مغذی مبارزه کننده با سرطان است.

  1. کیوی:

کیوی منبع غنی از ویتامین c

تنها دو عدد از کیوی‌های خوشمزه حاوی ۱۲۸ میلی گرم از ویتامین C است. تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که کیوی به خواب مناسب و خوب کمک می‌کند و کیفیت آن را بهبود می‌بخشد. این کار به خاطر سطح بالای سروتونین در این ماده است که نقش آغاز کنندگی خواب را دارد.

  1. پاپایا:

پاپایا کپسول ویتامین C

همانند آناناس و انبه، پاپایا نیز دارای ویتامین C بالایی است. یک عدد پاپایای کوچک تقریبا ۹۵ میلی گرم ویتامین C دارد. این ماده همچنین حاوی آنزیم پاپائین است که به کاهش التهاب کمک می‌کند.

  1. فلفل دلمه‌ای:

فلفل دلمه‌ای منبع ویتامین سی

همه فلفل دلمه‌ای‌ها حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C هستند. مقدار ویتامین c در فلفل دلمه‌ای سبز ۹۵ میلی گرم و در فلفل دلمه‌ای زرد ۳۴۱ میلی گرم است. همچنین این ماده کالری بسیار کمی دارد.

  1. کلم بروکلی:

کلم بروکلی سرشار از ویتامین سی

یک پیمانه کلم بروکلی خام و خرد شده حاوی ۸۱ میلی گرم ویتامین C به همراه ویتامین K است که برای سلامت استخوان‌ها و لخته شدن خون ضروری است.

منبع :

برگرفته از وب سایت مجله سلامت بخش تغذیه سالم

مجله سلامت

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *