گلاب دارای خواص زیادی برای پوست است و از گلاب به عنوان تسکین دهنده و خنک کننده و قابض و ضد التهاب و آنتی اکسیدان استفاده می شود. طرز تهیه گلاب در منزل به راحتی امکان پذیر است و شما می توانید با گل محمدی تازه و آب و یخ گلاب با کیفیتی را در منزل تهیه کنید.

روش تهیه سرکه خرما، گلاب و سرکه انگور در منزل امکان پذیر است و اگر شما تمایل دارید سرکه و گلاب را خودتان در منزل تهیه کنید بهتر است با همه فوت و فن های مربوط به طرز تهیه آن ها آشنا شوید.

دستور مرحله به مرحله گلاب

مواد لازم

  • گلبرگ گل محمدی تازه : ۶ فنجان
  • آب : به مقدار لازم
  • یخ : به مقدار لازم
  • کاسه
  • ظرفی مناسب برای نگهداری گلاب

طرز تهیه گلاب در منزل

برای تهیه گلاب گلبرگ های گل محمدی را جدا کنید و درون قابلمه ای مناسب بریزید.

جدا کردن گلبرگ گل محمدی

برای پخش شدن حرارت در همه قسمت های قابلمه بهتر است کاسه ای کوچک را در مرکز آن قرار دهید.

روش تهیه گلاب

در مرحله بعدی طرز تهیه گلاب درون قابلمه آب بریزید توجه داشته باشید که میزان آب باید به گونه ای باشد که روی سطح گلبرگ ها را بپوشاند سپس درب قابلمه را به صورت برعکس روی آن قرار دهید و شعله گاز را روشن کنید تا آب به دمای جوش برسد و بعد از به جوش آمدن آب حرارت گاز را کم کنید و چند تکه یخ روی در قابلمه قرار دهید تا بخاری که ایجاد می شود به صورت سریعتر به مایع تبدیل شود و درون کاسه بریزید.

طرز تهیه گلاب

اگر در طول فرآیند گلاب گیری یخ ها ذوب شدند روی آن ها دوباره چند تکه یخ بیندازید و این روش را تا آماده شدن گلاب انجام دهید و بعد از ۲۰ تا ۳۰ دقیقه مشاهده خواهید کرد که رنگ گلبرگ ها عوض می شود و سفید خواهند شد در این زمان باید حرارت گاز را خاموش کنید و کاسه را از درون قابلمه خارج کنید و اجازه دهید تا گلاب خنک شود سپس آن را درون ظرف مورد نظر خود بریزید و به یخچال منتقل کنید.

گلاب   روش تهیه گلاب گلاب

در این مطلب با دستور تهیه گلاب در منزل آشنا شدید که امیدواریم بتوانید با کمک مراحل ذکر شده گلاب خوش عطری را در منزل تهیه کنید و از تهیه گلاب نهایت لذت را ببرید.

The post طرز تهیه گلاب در منزل با کمترین امکانات appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *