گراتن به نوعی غذا گفته می شود که با تکنیک و روش خاصی پخته می گردد. در این مطلب به روش تهیه گراتن که اصلیت آن از فرانسه می باشد، می پردازیم. این تکنیک آشپزی بسیار ساده و با مواد مختلفی قابل طبخ است که رویه آن را معمولا، پنیر پارمیزان، پنیر موزارلا، چدار، گودا و… در بر می گیرد. با طرز تهیه گراتن اسفناج همراه ما باشید.

گراتن اسفناج

گراتین یا گراتن که روش طبخ خاصی از کشور فرانسه می باشد، بسیار ساده و سریع قابل تهیه است. که مواد به صورت لایه ای روی هم قرار می گیرند و معمولا در فر آماده می گردد. گراتن های متنوعی چون گراتن سیب زمینی و گراتن مرغ و … به سادگی قابل تهیه می باشند. برای تهیه گراتن اسفناج می توانید اسفناج ها را به سادگی با ماست و یا خامه مخلوط نموده و یا اینکه سس مخصوصی با آرد، شیر و خامه تهیه نمایید. همچنین همراه با اسفناج می توانید از لایه های سیب زمینی حلقه ای سرخ شده یا تخم مرغ پخته شده حلقه ای استفاده نمایید.

مواد لازم:

  • اسفناج: یک و نیم کیلو
  • آرد: چهار قاشق غذا خوری
  • شیر: یک لیوان
  • خامه: ۱۰۰ گرم
  • پیاز: یک عدد
  • کره: به میزان لازم
  • نمک و فلفل: به مقدار کافی
  • پنیر پارمیزان یا هر پنیر دیگری : به میزان لازم

طرز تهیه گراتن اسفناج :

طرز تهیه گراتن اسفناج خوشمزه

پس از پاک کردن و شستن اسفناج ها آن ها را خرد نمایید و درون قابلمه ای با میزان خیلی کم آب ( خود اسفناج آب پس می دهند )، روی حرارت ملایم قرار داده درب آن را ببندید تا اسفناج ها در بخار آب خودشان نرم گردند. پس از نرم شدن درب آن را باز بگذارید تا آب باقی مانده خوب خشک گردد. سپس در ظرفی دیگر پیاز را که نگینی خرد کرده اید همراه با مقداری کره تفت دهید تا طلایی شوند سپس اسفناج ها را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید و نمک و فلفل آن را اندازه نمایید. (در این مرحله طرز تهیه گراتن اسفناج می توانید بسته به ذائقه خود از چند حبه سیر له شده نیز استفاده نمایید).

مراحل تهیه گراتن اسفناج

حالا آرد را در ظرفی جداگانه تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر را کم کم به آن اضافه کرده هم میزنیم تا گلوله نگردد، وقتی سس، کمی غلیظ گردید، مقداری کره تقریبا ۵۰ گرم را به آن اضافه می کنیم. پس از آب شدن کره، سس را از روی حرارت بردارید و خامه را به آن اضافه نمایید. در مرحله پایانی دستور پخت گراتن اسفناج، در ظرفی پیرکس اسفناج ها را قرار داده، سس را روی آن بریزید. سپس با مقدار کافی پنیر روی آن را بپوشانید و در طبقه بالای فر که با دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد از قبل گرم نموده اید، قرار دهید. پس از ۴۵ دقیقه گراتن اسفناج، آماده سرو می باشد.

طرز تهیه گراتن اسفناج

امیدوارم با طرز تهیه گراتن اسفناج به خوبی آشنا شده باشید تا این روش فرانسوی با ظاهری جذاب و طعمی خوشمزه را در کنار خانواده امتحان نمایید. برای دیدن طرز تهیه انواع گراتن کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *