کباب بلغاری از انواع غذاهایی است که طعم و مزه بی نظیری دارد و اگر شما تمایل دارید غذایی پرانرژی و مقوی را در منزل بپزید بهتر است از پخت این کباب خوشمزه غافل نشوید. در طرز تهیه کباب بلغاری از گوشت راسته گوسفند و یا فیله گوساله و سینه مرغ بدون استخوان و زعفران دم کرده و کره و سس سویا و پیاز متوسط و ادویه استفاده می شود.

کباب چنجه و کباب بلغاری و کباب قفقازی از انواع کباب های لذیذ و خوش طعمی هستند که شما می توانید برای پذیرایی از مهمان ها در مجالس مختلف این غذاهای خوشمزه را تهیه کنید.

طرز تهیه کباب بلغاری در خانه

مواد لازم

  • فیله گوساله و یا گوشت راسته گوسفند : نیم کیلو گرم
  • سینه مرغ بدون استخوان : ۳۰۰ گرم
  • کره : ۱۰۰ گرم
  • زعفران دمکرده : دو قاشق چایخوری
  • سس سویا : یک قاشق غذاخوری
  • پیاز متوسط ریز رنده شده : دو عدد
  • نمک : به میزان لازم
  • ادویه : به میزان لازم

طرز تهیه کباب بلغاری در منزل

برای پخت این کباب ابتدا سینه مرغ را به تکه های یک اندازه ۴*۳ سانتی متر برش بزنید. گوشت راسته گوسفند را هم در عرض ۲ سانتی متر و طول ۱۲ به شکل نواری برش دهید. در این مرحله از طرز تهیه کباب بلغاری آب پیاز رنده شده را به خوبی بگیرید و در ظرفی مناسب پیاز و سس سویا و ۱/۲ از زعفران دمکرده را با یکدیگر مخلوط کنید سپس مرغ را روی سطح مناسبی قرار دهید و گوشت راسته و یا فیله را دور آن بپیچید به طوری که مرغ در میان نواری از گوشت راسته و یا فیله قرار بگیرد توجه داشته باشید که برای هر سیخ باید ۶ تا ۸ تکه را به همین صورت آماده کنید سپس با کمک قلمویی تمیز از مخلوط پیاز روی تکه های گوشت آماده شده بمالید.

به سیخ کشیدن تکه های گوشت
در مرحله بعدی دستور پخت کباب بلغاری بهتر است تکه های گوشت را روی زغال کباب کنید در صورتی که به زغال دسترسی ندارید می توانید برای کباب کردن تکه های گوشت از کباب پز برقی و یا گازی استفاده کنید توجه داشته باشید که حرارت باید برای مغز پخت شدن کباب ها ملایم باشد و بعد از اینکه کباب ها خودشان را گرفتند و آب آن ها به خوبی کشیده شد کره را ذوب کنید سپس کره را درون ظرفی مناسب با باقی مانده زعفران و فلفل و نمک به خوبی مخلوط کنید و با کمک قلمو از مخلوط کره روی کباب ها بمالید. توجه داشته باشید که بعد از پخت کامل کباب ها نیز باید این کار را دوباره تکرار کنید تا از خشک شدن کباب ها جلوگیری شود. کباب های بلغاری را بعد از پخته شدن درون ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید و آن ها را زیباترین شکل ممکن تزیین کنید.

کباب بلغاری لذیذ

نکات طلایی برای پخت بهتر کباب بلغاری

۱٫ در طرز تهیه کباب بلغاری برای اینکه گوشت قرمز و سفید را نرم کنید باید یک کیوی را ورق ورق کنید سپس کیوی را به همراه مقدار کمی پیاز در لا به لای گوشت قرار دهید. توجه داشته باشید که پیاز برای از بین بردن بوی خامی گوشت قرمز و سفید مفید است و از کیوی هم می توانید برای نرم کردن انواع گوشت استفاده کنید.
۲٫ توجه داشته باشید که انواع گوشت قرمز و سفید نباید بیشتر از ۱۵ دقیقه درون مخلوط پیاز و کیوی قرار داده شدند در غیر این صورت گوشت بافت خود را از دست می دهد و همچنین مزه ناخوشایندی پیدا می کند.
۳٫ در طرز تهیه کباب بلغاری می توانید برای نرم کردن گوشت از انجیر تازه نیز استفاده کنید.
۴٫ توجه داشته باشید که در ابتدای پخت انواع گوشت قرمز نباید از نمک برای مزه دار کردن استفاده کنید زیرا نمک باعث می شود تا گوشت دیر پز و سفت شود.
۵٫ کباب بلغاری به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد گوشت سفید و قرمز و سس سویا بهترین منبع کلسیم و پروتئین محسوب می شود.

دستور پخت کباب بلغاری

در این مطلب با طریقه درست کردن کباب بلغاری در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این کباب خوشمزه در منزل نهایت لذت را ببرید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده پخت انواع کباب مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *