با این آموزش, طرز تهیه کاپوچینو با طعم و مزه واقعی را در منزل خود تجربه کنید. کاپوچینو شیر قهوه ایتالیا است که متشکل شده از شیر داغ کف کرده و قهوه پر رنگ یا اسپرسو است که با پودر کاکائو و یا پودر دارچین روی آن را می توان نقش داد و تزیین نمود و آن را سرو کرد.

طرز تهیه کاپوچینو در منزل

طرز تهیه کاپوچینو ایتالیایی

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو :

شیر پر چرب : ۲۰۰ میلی لیتر

شکر : ۱/۲ قاشق چایخوری

قهوه یا اسپرسو دم کرده برای هر فنجان : ۱/۳ فنجان

طرز تهیه کاپوچینو 4

دستور تهیه کاپوچینو :

ابتدا شیر سرد را با شکر مخلوط کنید. سپس مخلوط شیر و شکر را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. بعد از اینکه شیر به جوش آمد ظرف را از روی حرارت بردارید و با یک همزن دستی و یا برقی شیر را هم بزنید تا خوب کف کند. نکته مهم برای هم زدن شیر اینکه آن را نباید بصورت چرخشی هم بزنید و باید از یک طرف شروع به هم زدن شیر کنید. قهوه یا اسپرسو را دم کرده و آن را آماده نمایید. داخل فنجان تا یک سوم آن را قهوه اسپرسو بریزید. (برای مشاهده انواع دم کردن قهوه کلیک کنید.) با استفاده از یک قاشق شیر داغ را داخل فنجان که دو سوم آن خالی است بریزید. آخرین مرحله از طرز تهیه کاپوچینو, اضافه کردن کف شیر به فنجان می باشد. کاپوچینو شما آماده است, نوش جان.

طرز تهیه کاپوچینو 5

تزیین کاپوچینو :

کاپوچینو را با پودر دارچین و یا پودر کاکائو به زیبایی تزیین کرده و آن را سرو نمایید. در ادامه تصاویری از تزیین کاپوچینو را مشاهده می کنید.

طرز تهیه کاپوچینو 2

طرز تهیه کاپوچینو 3Cappuccino (2)طرز تهیه کاپوچینو 6

در تهیه کاپوچینو می توان از قهوه ترک نیز استفاده کرد اما طعم واقعی کاپوچینو را دیگر نخواهد داشت. استاندارد اندازه فنجانی که کاپوچینو را در آن سرو می کنند ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلی لیتر است، که البته شما می توانید از فنجان بزرگتر هم استفاده نمایید. برای مشاهده آموزش تهیه سایر نوشیدنی های گرم و سرد کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *