احساس می‌کنید تابستان گرمی است؟ قاشق خود را بردارید، در اعماق کاسه اسموتی تازه خود فرو ببرید و لقمه‌ای تازه و خنک نوش جان کنید. این کاسه اسموتی خوشمزه، از کرمی ترکیب شده از موز، انواع توت، شیر بادام، پودر پروتئین و کره میوه‌ای درست شده است. تاپینگ آن نیز لایه دلچسبی از میوه، دانه‌ها، آجیل و نارگیل است. با مجله قرمز همراه باشید تا طرز تهیه کاسه اسموتی را بیاموزید.

مواد لازم برای تهیه کاسه اسموتی

۱ ½ موز یخ زده کاملا خورد شده

۱ قاشق پودر پروتئین شکلات

۱ ½ فنجان انواع توت‌های یخ زده

۲ ½ فنجان شیر بادام شیرین نشده

۱ قاشق چای خوری کره بادام زمینی

مواد لازم برای تهیه تاپینگ کاسه اسموتی

¼ موزقطعه قطعه شده

¼ فنجان انواع توت‌های خورد شده (می‌توانید از زغال اخته هم استفاده کنید)

۱ قاشق غذاخوری گرانولا

۱ قاشق چای خوری بادام یا کره بادام زمینی

۱ قاشق چای خوری دانه چیا

طرز تهیه کاسه اسموتی

برای تهیه کاسه اسموتی، کافی است همه مواد را با هم درون مخلوط کن ریخته و چند ثانیه با حداکثر قدرت، میکس کنید. سپس درون لیوان موردنظر ریخته و مواد تاپینگ را در بالای آن قرار دهید و نوش جان کنید.

آب میوه، عصاره میوه‌های تازه است؛ گرچه در حقیقت واقعاً یک نوشیدنی بی‌نظیر با قابلیت درمانی بوده و برای افرادی که سیستم گوارشی فعال نداشته و هضم انواع نوشیدنی برایشان سخت است، به آن خاطر مناسب درنظر گرفته می‌شود که باعث آزاد شدن تمام مواد غذایی در بدن می‌شود بدون اینکه بدنتان برای هضم فعالیتی انجام دهد؛ ولی از خوردن مداوم آن بدلیل نداشتن فیبر میوه، بهتر است خودداری کنید زیرا میوه با تمام فیبرهای طبیعی‌اش برای بدن بهتر است و در غیر این این صورت، شکر موجود در میوه به سرعت وارد جریان خون شما می‌شود و موجب عملکرد بیشتر از حد معمول کبدتان خواهد شد تا بتواند این شکرها را تصفیه کند. برای اینکه بتوان از عصاره میوه‌ها بیشتر استفاده کرد ولی آسیبی ندید، بهتر است از اسموتی میوه کمک بگیرید. این نوشیدنی از ترکیب و پودر کردن میوه‌های مختلف درست می‌شود که تمام قسمت‌های مختلف یک میوه، شکسته شده و به حالت نوشیدنی در می‌آید. چون بافت میوه اندکی شکسته و نرم می‌شود، از نوشیدنی حذف نشده و دستگاه گوارش بدن شما نیاز دارد تا فعالیت لازم را انجام دهد تا آن را هضم کند؛ اما این تجزیه تحلیل شدید نیست و بدن فعالیت چندانی برای آن انجام نخواهد داد. کاسه اسموتی، وعده غذایی بسیار خوبی برای بعد از ورزش است زیرا انرژی مورد نیاز بدنتان را تامین کرده و وزن‌تان را بالا نمی‌برد. اسموتی با کمک فیبر میوه موجود در آن، باعث می‌شود روده کاملا تمیز شود و سموم، بهتر از بدن خارج شوند.

حقایق تغذیه‌ای کاسه اسموتی

کالری: ۲۸۶ کالری

چربی کل: ۱۱ گرم

چربی اشباع شده: ۱ گرم

چربی اشباع نشده مونو: ۱۰ گرم

کلسترول: ۰ میلی گرم

سدیوم: ۲۷۴ میلی گرم

کربوهیدرات: ۳۸ گرم

فیبر رژیمی: ۷ گرم

قند: ۲۰ گرم

پروتئین: ۱۳ گرم

پتاسیوم: ۶۵۱ میلی گرم

آهن: ۲۵%

ویتامین A: 25%

ویتامین C: 38%

کلسیوم: ۴۴%

* آیا تاکنون از این دستور برای تهیه‌ی کاسه اسموتی استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با بخش آشپزی مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از Eating Bird Food

منبع: myfitnesspal

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *