پاستا اصطلاحی برای گونه های مختلف رشته فرنگی (نودل ) است و از خمیر آرد و آب و یا تخم مرغ تهیه شده است این غذای خوشمزه را می توانید با مواد لازم دلخواه خود طبخ کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما را با طرز تهیه پاستا ایتالیایی آشنا سازیم.

اسپاگیتی و ماکارونی و لازانیا از شکل های معروف پاستا هستند و این غذاهای لذیذ بسیار خوشمزه و پرطرفدار هستند. در این بخش روش تهیه پاستا ایتالیایی را به صورت مرحله به مرحله در اختیار شما کدبانوهای عزیز قرار داده ایم.

طرز تهیه پاستا ایتالیایی

مواد لازم

گوجه فرنگی پوره شده : ۱/۵ پیمانه
روغن زیتون : ۱ قاشق غذاخوری
پاستای ریگاتونی : ۴۵۰ گرم
نمک : ۱/۲ قاشق مرباخوری
فلفل سیاه : ۱/۲ قاشق مرباخوری
سوسیس تند ایتالیایی : ۷۰۰ گرم
خامه : ۱ فنجان
پنیر پارمسان : برای تزیین
جعفری خرد شده : ۱/۴ پیمانه
سیر : ۳ عدد
پیاز خرد شده : ۱ عدد

طرز تهیه پاستا ایتالیایی

روش پخت پاستا ایتالیایی

ابتدا در دورن تابه ای بزرگ روغن زیتون را داغ کنید سپس سوسیس ها را در درون روغن زیتون به مدت ۵ دقیقه سرخ کنید و وقتی که رنگ سوسیس ها تغییر کرد آن را از درون تابه خارج کنید. پیاز و سیر را در درون تابه بریزید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید تا پیاز و سیر نرم شوند سپس سوسیس و نمک و پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید و درب تابه را به مدت ۱۰ دقیقه ببندید تا مواد با حرارت ملایم پخته شوند سپس فلفل سیاه و جعفری خرد شده و خامه را به مایه پاستا اضافه کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه پاستا ایتالیایی در درون قابلمه ای بزرگ آب و نمک را بریزید و سپس قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید و بعد از این که آب به جوش آمد پاستا را در درون قابلمه بریزید و سپس بعد از ۱۴ دقیقه پاستا را آبکشی کنید.

پاستا ایتالیایی لذیذ

در پخت پاستا ایتالیایی بعد از آبکش کردن پاستا آن را در درون ظرف مناسبی بریزید و سپس سسی را که آماده کرده اید بر روی پاستا ریخته و با پنیر پارمسان رنده شده پاستا ایتالیایی را تزیین کنید. و برای سرو پاستای تزیین شده را بر سر سفره بگذارید.
نوش جان

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *