مربای کامکوات با طعم خاص و فوق العاده خود یکی از انواع مرباهایی می باشد که از انواع چاشنی های خوشمزه برای صبحانه محسوب می شود. در مراحل طرز تهیه مربای کامکوات می توان به جای آب از گلاب نیز استفاده نمود همچنین به دلیل اینکه ظاهری بسیار زیبا و جذاب دارد، برای تزئین انواع کیک و شیرینی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

مربای بالنگ و مربای بهار نارنج و مربای کامکوات از انواع مرباها با عطر و طعم خاص است که کدبانوهای ایرانی می توانند آن ها را با ایده ها و سلایق متفاوتی در منزل خود تهیه کرده و آن را در کنار سایر افراد خانواده میل نمایند. در ادامه دستور تهیه مربای خوش طعم کامکوات را برای شما عزیزان قرار داده ایم.

تهیه مربای کامکوات بسیار خوش طعم

مواد لازم

  • پودر زیره سبز : یک چهارم قاشق مرباخوری
  • شکر : ۵۰۰ گرم
  • آب : یک لیوان
  • گلاب : نصف لیوان
  • کامکوات (پرتقال تزئینی) : ۵۰۰ گرم
  • آبلیمو : یک دوم قاشق غذا خوری
  • پودر هل سبز : یک چهارم قاشق مربا خوری

طرز تهیه مربای کامکوات :

قبل از شروع به کار بهتر است ابتدا کامکوات را با دقت شسته و سپس برای جلوگیری از تلخ شدن مربا روی پوست آن به کمک چنگال سوراخ هایی را ایجاد نمایید. سپس قابلمه مورد نظر خود را آماده کرده و داخل آن آب بریزید، آن را روی حرارت قرار داده تا بجوشد. در این هنگام کامکوات ها را به آرامی در آب در حال جوشیدن بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه صبر کنید تا با آب بجوشد. پس از آن کامکوات ها را با آب سرد آبکشی نمایید و این کار را ۲دفعه انجام داده و هر بار نیز آن ها را با بسیار سرد آبکشی نمایید تا مزه بد و تلخ آن با این روش از بین برود.مربای خوش طعم و خوشمزه کامکوات

شکر و آب را در درون قابلمه ریخته و با یکدیگر مخلوط کرده سپس آن را روی حرارت قرار دهید در این هنگام می توانید گلاب را نیز به این مواد اضافه کنید. پس از آن آبلیمو و کامکوات را نیز به این شربت اضافه کنید و حرارت را تا جایی که می توانید کم نمایید. مدت زمان یک ساعت را به پختن این مواد اختصاص دهید تا حالت غلظت خود را بدست آورد.مراحل درست کردن مربای کامکوات

در مرحله پایانی طرز تهیه مربای کامکوات, زیره سبز و پودر هل را به آن اضافه کرده و قابلمه حاوی مربا را از روی حرارت برداشته و با قرار دادن پارچه ای نازک و تمیز بر روی قابلمه حدود ۲۴ ساعت آن را در مکانی قرار دهید پس از زمان طی شده ظرف مورد نظر را خود را آماده کرده و مربا را در داخل آن ریخته و آن را در یخچال نگهداری نمایید.

طرز تهیه مربای کامکوات

نکته ها:

  • افزودن مربا در مراحل پایانی کار برای جلوگیری از شکرک بستن مربا می باشد.
  • در تهیه مربای کامکوات می توانید به جای آب از گلاب نیز استفاده نمایید.
  • برای از بین بردن مزه تلخ کامکوات بهتر است آن ها را چندین بار بجوشانید و سپس با آب سرد آبکشی نمایید.
  • کامکوات در واقع همان پرتقال تزئینی و مینیاتوری می باشد که در بازار نیز یافت می شود.

روش درست کردن مربای کامکوات

مربای کامکوات را می توان علاوه بر وعده صبحانه به عنوان عصرانه نیز به همراه چای میل نمود. امیدواریم از طرز تهیه مربای کامکوات خوشمزه و خوش طعم که در این مطلب برای شما عزیزان قرار دادیم لذت برده باشید. در صورت تمایل برای آشنایی با طرز تهیه انواع مرباهای دیگر بر روی انواع مربا کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *