مربای زنجیل از انواع مرباهای خوش طعم و خوشمزه است و در طرز تهیه مربای زنجبیل از مواد ساده ای نظیر شکر و آبلیمو و آب و زنجبیل تازه استفاده می شود و شما می توانید با صرف زمان کوتاهی این مربا را برای وعده صبحانه و یا به عنوان میان وعده در منزل بپزید.

مرباها در انواع طعم های مختلف پخته می شوند که مربای گل محمدی، مربای زنجبیل و مربای بالنگ از انواع مرباها با خواص بیشمار برای سلامت بدن هستند و کدبانوهایی که به پخت انواع مرباها در منزل علاقه مند می باشند بهتر است از پخت این مرباها خوش طعم و مفید غافل نشوند.

طرز تهیه مربا زنجبیل

مواد لازم

  • شکر : ۴۰۰ گرم
  • آبلیمو : ۱ قاشق مرباخوری
  • زنجبیل تازه : ۲۵۰ گرم
  • آب : ۱ پیمانه

طرز تهیه مربای زنجبیل در منزل

ابتدا پوست زنجبیل را بکنید (زنجبیل تازه پوست نازکی دارد بنابراین برای کندن پوست زنجبیل نیازی به استفاده از چاقو تیز نیست و می توانید با کمک قاشق پوست زنجبیل تازه را به راحتی بکنید).

کندن پوست زنجبیل

زنجبیل را به صوت خلالی خرد کنید و زنجبیل های خرد شده را ۳ مرتبه بجوشانید تا تلخی زنجبیل ها از بین برود.

مربای زنجبیل

سپس شکر و آب را درون قابلمه ای مناسب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا شکر و آب به مدت ۵ دقیقه بجوشند و بعد از مدت زمان ذکر شده زنجبیل را به مخلوط شکر و آب بیفزایید و اجازه دهید تا مخلوط زنجبیل و شکر به مدت ۳۰ دقیقه بجوشند.

طرز تهیه مربای زنجبیل
در مرحله آخر طرز تهیه مربای زنجبیل در اواخر پخت مربا آبلیمو را به آن اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و در مکانی مناسب قرار دهید تا مربا سرد شود سپس مربا را درون بطری شیشه ای مناسبی بریزید و در یخچال قرار دهید.

مربای خوشمزه زنجبیل

در این مطلب با دستور تهیه مربای زنجبیل پرخاصیت و خوش طعم آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این مربا در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید؛ در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش پخت مرباهای مختلف به بخش انواع مربا مجله آرگا مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *