قهوه عربی به دلیل عطر و طعم ، روش تهیه و استفاده از آداب و رسوم خاص در هنگام سرو آن از دیگر قهوه ها متمایز می گردد. استفاده از ادویه هایی چون هل، دارچین، جوز هندی، میخک و زعفران، سبب می شود تا این قهوه، عطر و طعم خاصی داشته باشد. در این مطلب با طرز تهیه قهوه عربی همراه ما باشید.

قهوه خوش طعم عربی

اگرچه قهوه ترک و قهوه فرانسوی طرفداران بیشتری در ایران دارند اما قهوه عربی نیز می تواند از جمله قهوه های متفاوت و ایده آل برای ذائقه ایرانی باشد.

قهوه عربی

در این نوع قهوه از ادویه هایی خوش عطر و طعم مانند هل ( به صورت غالب)، دارچین، جوزهندی، زعفران و میخک استفاده می گردد و در ظرف مخصوص مسی که به آن دله می گویند، سرو می گردد و آداب رسوم خاصی دارد که در این مطلب به آن نمی پردازیم. در ادامه روش دم کردن قهوه عربی را ملاحظه می فرمایید.

طرز تهیه قهوه عربی:

تهیه ی قهوه عربی

ابتدا به اندازه فنجان های قهوه خوری خویش به تعداد نفرات (البته به تعداد فنجانی که هر نفر ممکن است بنوشد نیز توجه کنید)، آب را پیمانه کرده و درون ظرفی که میخواهید در آن قهوه درست کنید، بریزید ( ظرف استیل باشد بهتر است) و روی حرارت قرار دهید. قبل از جوش آمدن آب، دو سه قطعه چوب دارچین، پنج عدد هل سبز که پوست آن باز شده باشد و چند پر زعفران به آب اضافه می کنیم.درست کردن قهوه عربی

بعد از جوش آمدن آب به مقدار سیزده گرم قهوه ( تقریبا برای شش فنجان قهوه خوری مناسب است). درون محلول آب و ادویه جات خود بریزید و به مدت سه دقیقه اجازه دهید تا بجوشد.

طرز تهیه قهوه عربی

در مرحله آخر طرز تهیه قهوه عربی ظرف را از روی حرارت برداشته از صافی عبور میدهیم. بنابراین قهوه عربی آماده سرو می باشد. که در کشورهای عربی در ظرف مخصوصی به نام دله سرو می گردد.

طرز تهیه ی قهوه عربی

  • توجه کنید که در این روش از قهوه با رست روشن استفاده نمایید ( رست، مرحله ای است که در کارخانه، گیاه قهوه تفت داده می شود).
  • در روش درست کردن قهوه عربی می توانید با توجه به ذائقه خویش از میخک و جوز هندی نیز استفاده کنید.
  • در تهیه قهوه عربی معمولا استفاده از شکر و شیر مرسوم نمی باشد. و این قهوه در کشورهای عربی با نوعی خرما سرو می گردد.

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *