بیدمشک گیاهی است از نژاد بید که اندازه این بید از بید معمولی کوچک تر بوده و سنبله های آن نیز بسیار معطر می باشد. این گیاه خوش عطر در اصفهان، کرمان، شیراز و شمال ایران می روید. از بیدمشک به علت بوی خوش آن در بسیاری از شربت ها از جمله موهیتو استفاده می شود. جوشانده برگ بیدمشک در دفع انگل و کرم های معده و روده موثر است. بیدمشک گیاهی ملین و تقویت کننده اعصاب، قلب و محرک قوای جنسی است. این گیاه دستگاه گوارش را تقویت می کند و اشتها را افزایش می دهد.جوشانده گل بیدمشک همراه با شکر، افسردگی، دردهای عصبی و روماتیسمی را بهبود می بخشد. این گیاه به مثابه یک تب بر قوی نیز عمل می کند. از این رو و به دلیل خواص زیاد، شربت بیدمشک طرفداران بسیاری دارد. در ادامه طرز تهیه شربت بیدمشک را ارائه خواهیم داد.

بیدمشک

مواد لازم برای تهیه شربت بیدمشک

  • عرق بیدمشک: یک کیلو
  • شکر: ۳ کیلو
  • آب: ۴ لیوان

طرز تهیه شربت بیدمشک با طعم عالی

برای تهیه شربت بیدمشک قابلمه مناسبی انتخاب کنید. شکر و آب را داخل قابلمه بریزید. آن گاه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر در آب ناپدید شود. منتظر بمانید تا شربت قوام آید. از ترکیب آب و شکر بعد از مدتی، شهد غلیظی به دست می آید. نگران شکرک زدن دور قابلمه نباشید. وقتی شربت قوام آمد(حتی با وجود شکرک) آن را خاموش کنید. بعد از اینکه شهدمان سرد شد، عرق بیدمشک را به شهد اضافه کنید. با این کار شربت بیدمشک ما به شکل رقیقی آماده خواهد شد اما در عین حال عطر بیدمشک خود را حفظ خواهد کرد.
شربت بیدمشک

البته بعضی از افراد نیز عرق بیدمشک را در شهد داغ(بعد از قوام یافتن) می ریزند. با این کار شربت بعد از سرد شدن، غلیظ می شود اما بوی بیدمشک آن خیلی نخواهد بود.

طرز تهیه شربت بیدمشک

این امر نیز کاملاً سلیقه ای است و بسته به اینکه شما چه میزان عطری را برای شربت بیدمشک می پسندید، متفاوت است.

افرادی نیز به شربت بیدمشک همچون شربت نعنا، مقداری زعفران آب کرده، گلاب و یا هر دو را اضافه می کنند. خود بیدمشک عطر بسیار خوبی دارد و نیازی به اضافه کردن گلاب و… نیست. چون بوی گلاب و زعفران تا حدود زیادی عطر بیدمشک را از بین خواهد برد.

دستور تهیه شربت بیدمشک

ضمن اینکه امیدواریم طرز تهیه شربت بیدمشک که در این مطلب ارائه دادیم مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد، از همه شما دوستان علاقه مند دعوت می نماییم با کلیک بر روی نوشیدنی سرد مجله آرگا از دیگر آموزش ها برای تهیه شربت های مختلف دیدن نموده و نهایت استفاده را از هر یک ببرید.

The post طرز تهیه شربت بیدمشک با عرق بیدمشک appeared first on آرگا.

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *