سیب زمینی و پنیر پیتزا یکی از غذاهای خوشمزه و لذیذی است، که با مواد اولیه خیلی کم و به سادگی می توانید آن را در منزل تهیه نمایید. طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا بسیار ساده است، سیب زمینی یکی از غذاهایی است که در رده های سنی طرفداران زیادی دارد. این غذای خوش پخت و خوشمزه را تهیه و از خوردن آن لذت ببرید.

آماده کردن سیب زمینی

سیب زمینی تنوری، سیب زمینی سرخ کرده و سیب زمینی سوخاری از غذاهای خوش طعم و خوشمزه ای هستند، که در روزهای گذشته طرز تهیه آن ها را بیان کردیم. امیدواریم آن ها را تهیه و از خوردن آن ها لذت برده باشید. در ادامه دستور پخت سیب زمینی با پنیر پیتزا را ملاحظه می فرمایید.

مواد لازم :

  • پیاز : ۱ عدد
  • شیر : ۲ فنجان
  • کره ، ۳ قاشق غذاخوری
  • پنیر موتزارلا : ۲۰۰ گرم
  • فلفل : به میزان لازم
  • سیب زمینی : ۵ عدد
  • نمک : به میزان لازم
  • آرد : ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا :

ابتدا فر را با دمای ۴۰۰ درجه سانتیگراد گرم کرده، سیب زمینی ها را پوست بگیرید و بشویید، سپس سیب زمینی ها را حلقه حلقه باریک کنید، دقت داشته باشید سیب زمینی ها در حد امکان نازک باشند،

پخت سیب زمینی

سپس پیاز ها را حلقه ای برش بزنید، ظرفی را بردارید داخل آن را چرب کنید، سپس یک لایه سیب زمینی روی ظرف بچینید، یک لایه پیاز در روی سیب زمینی ها قرار دهید،

طرز تهیه سیب زمینی

به همین ترتیب سیب زمینی ها و پیاز ها را بچینید تا ظرف پر شود، تابه را در روی گاز قرار دهید و آرد را درون آن بریزید، سپس کره را اضافه کرده هم بزنید تا خامی آن ها از بین برود، شیر را به آرد و کره اضافه کنید هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، زمانی که غلظت داشت فلفل و نمک را اضافه کرده، نصف فنجان از پنیر را نگه دارید بقیه را درون سس بریزید، زمانی که پنیر کاملا ذوب شد، سس را روی سیب زمینی ها بریزید.

طرز تهیه سیب زمینی

در طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا, می توانید قبل از اینکه پنیر بریزید، فلفل دلمه ای با برش نازک سپس پنیر پیتزا را روی آن بپاشید، و یا برای زیبا تر شدن سبزی روی مواد بریزید.

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا

روی ظرف را به وسیله فویل بپوشانید و مدت یک و نیم ساعت درون فر قرار دهید،

آماده کردن سیب زمینی

فویل را بردارید و ده دقیقه دیگر درون فر بگذارید، اکنون سیب زمینی شما آماده سرو است.

پخت سیب زمینی با پنیر

طرز تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا

در این مطلب با طریقه تهیه سیب زمینی با پنیر پیتزا آشنا شدید، این غذای خوش پخت را تهیه و از خوردن آن در کنار خانواده لذت ببرید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *