سوپ ها از پیش غذاهای اشتها آور و خوشمزه هستند که به دلیل وجود سبزیجات سرشار از ویتامین و مواد معدنی می باشند. معمولا خوردن یک سوپ داغ مانند سوپ مرغ، سوپ سبزیجات، سوپ جو و… را در فصل زمستان ترجیح می دهند. در طرز تهیه سوپ گوشت همراه ما باشید.

مواد لازم

  • گوشت: ۱۵۰ گرم
  • کرفس: ۲۰۰ گرم
  • گشنیز تازه: ۲ مشت
  • پیاز داغ: ۲ قاشق غذاخوری
  • رب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری
  • هویج: ۴ عدد
  • جوی پوست کنده: ۱۰۰ گرم
  • نمک، فلفل و زردپوبه: به میزان لازم

طرز تهیه سوپ گوشت و سبزیجات

برای تهیه این سوپ گوشت، ما به شما گوشت گوساله کم چرب را معرفی می کنیم. در ابتدا قابلمه را گذاشته و روغن بریزید. روغن که داغ شد، پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید. گوشت ها را خرد کنید و بعد از اینکه پیازها کم حجم و طلایی شدند، گوشت های خرد شده را به آن اضافه کنید. ادویه جات مانند نمک، فلفل و زردچوبه را در همین مرحله از طرز تهیه سوپ گوشت به آن اضافه کنید.

تفت دادن گوشت گاو

مخلوط مواد را تفت دهید و منتظر بمانید تا گوشت تغییر رنگ دهد. در ادامه سه لیوان آب در قابلمه بریزید و به مدت ۲ ساعت منتظر بمانید تا گوشت پخته شود.

در مرحله بعدی طرز تهیه سوپ گوشت و سبزیجات جوی پوست کنده را در قابلمه ای با سه لیوان آب بریزید و برای جوشیدن جو و لعاب انداختن آن باید یک یا دو ساعت صبر کنید. بعد از این زمان جو شما نرم و پخته خواهد شد. از طرفی گوشت ها را بعد از پخته شدن از آب بیرون آورید و کمی خرد کنید.

حالا گوشت پخته شده را به جو اضافه کنید. می توانید این مواد را داخل مخلوط کن بریزید یا با گوشت کوب برقی به شکل پوره در آورید. آن گاه آب گوشت را نیز به مواد اضافه کنید و بسته به غلظتی که برای سوپ می پسندید، ۲ یا ۳ لیوان دیگر آب داخل قابلمه بریزید. رب را به همراه کمی روغن، یک قاشق پیاز داغ و زردچوبه سرخ کنید تا از حالت خامی خارج شود.

مراحل تهیه سوپ گوشت

هویج و کرفس را خرد کنید. این سبزیجات خرد شده را به همراه رب به سوپ اضافه کنید تا قوام بیاید.

کرفس و هویج

در ۱۵ دقیقه آخر نیز گشنیز را خرد کرده و به سایر مواد اضافه کنید. سوپ گوشت خوشمزه شما آماده خوردن شده و می توانید آن را نوش جان بفرمایید.

طرز تهیه سوپ گوشت

امیدواریم مطلب دستور تهیه سوپ گوشت مورد رضایت شما بزرگواران قرار گرفته باشد و این سوپ مقوی و خوشمزه را در لیست برنامه غذایی خود قرار دهید. شما عزیزان می توانید با کلیک بر روی لینک انواع آش و سوپ ما را در سایت دنبال بفرمایید.

 

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *