سالاد الویه یک سالاد پرطرفدار و محبوب در میان ایرانی هاست. گفته می شود اصلیت این سالاد، روسی می باشد اما نام الویه یک نام فرانسوی است و ابداع کننده آن بلژیکی!. به هرحال این سالاد خوشمزه به عنوان یک پیش غذا و میان وعده مناسب و خوش طعم در جهان شهرت یافته است و می تواند سفره شما را رنگین نماید. در ادامه با طرز تهیه سالاد الویه با مرغ در خدمت شما هستیم.

روش پخت سالاد الویه با مرغ

سالاد الویه به سادگی قابل تهیه می باشد و تقریبا همه با طرز تهیه آن آشنا می باشند. معمولا سالاد الویه را با ژامبون یا کالباس تهیه می نمایند اما با گوشت مرغ نیز سالاد الویه خوشمزه ای را می توان تهیه نمود. برای سس آن نیز می توانید سس مایونز را با کمی ماست، روغن زیتون، آبلیمو و فلفل رقیق و طعم دار نمود.

مواد لازم:

  • سیب زمینی: سه عدد بزرگ
  • سینه مرغ: یک عدد
  • تخم مرغ: سه عدد
  • نخود فرنگی: یک قوطی کنسرو شده
  • خیار شور: ۲۰۰ گرم
  • پیاز: یک عدد کوچک ( برای پخت مرغ)
  • سس مایونز: به میزان لازم
  • آبلیمو: به میزان دلخواه، معمولا دو قاشق غذاخوری کفایت می کند.
  • روغن زیتون: دو قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ:

دستور تهیه سالاد الویه با مرغ

برای تهیه سالاد الویه با مرغ ابتدا سینه مرغ را در آب با زردچوبه و فلفل و پیاز بگذارید تا کاملا پخته گردد. در ظرف هایی جداگانه سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را نیز آب پز نمایید. سپس بگذارید آب آن ها به خوبی تبخیر شود یا اینکه از داخل آب درآورده بگذارید آب آن ها به خوبی کشیده گردد ( مرغ، سیب زمینی، تخم مرغ) و پس از سرد شدن، مرغ را ریش ریش کرده، سیب زمینی و تخم مرغ را پوست گرفته و در اندازه نگینی نه خیلی ریز خرد نمایید. کنسرو نخود فرنگی را نیز پس از جوشاندن، باز نموده، نخودفرنگی ها را آبکش نمایید تا آب آن به خوبی کشیده شود.

طرز تهیه سالاد الویه با مرغ

در مرحله بعدی طرز تهیه سالاد الویه با مرغ تمام مواد را با یکدیگر مخلوط نمایید (خیار شور را نیز در اندازه نگینی خرد نموده اضافه کنید، توجه کنید آب اضافی نداشته باشند). در این محله سس مایونز را همراه با ماست ، روغن زیتون و آبلیمو به همراه مقدار کافی نمک و فلفل رقیق و طعم دار نموده به مواد سالاد اضافه نمایید. سالاد را به خوبی و به آهستگی هم بزنید تا سس با تمامی مواد، مخلوط گردد. سپس آن را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا طعم سالاد یکدست گردد. سپس همراه با نان سرو نمایید. در این سالاد می توانید از هویج پخته نیز استفاده نمایید که ممکن است به ذائقه همه خوش نیاید. همچنین در این سالاد می توانید از شوید خرد شده نیز بهره بگیرید.

سالاد الویه با مرغ

امیدواریم با استفاده از دستور پخت سالاد الویه با مرغ این سالاد خوشمزه و پرطرفدار را در منزل تهیه نموده و با سلیقه خود تزیین سالاد الویه را انجام داده، از طعم آن در کنار خانواده لذت ببرید. برای آشنایی با طرز تهیه انواع سالاد کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *