ترشی را می توان برای فصل زمستان و پاییز تهیه کرد و به طور کلی برای ما ایرانیان فصل زمستان و پاییز فصل انواع ترشیجات خوشمزه و ایرانی است . در این مطلب ما طرز تهیه ترشی مخلوط را برای شما عزیزان قرار داده ایم .

ترشی مخلوط یکی از خوشمزه ترین انواع ترشی ایرانی است که می توانید آن را همراه با رب گوجه فرنگی یا آب گرفته شده گوجه فرنگی تهیه کنید در این مقاله ما طرز تهیه ترشی مخلوط را به شما عزیزان آموزش می دهیم .

ترشی مخلوط بسیار خوشمزه

مواد لازم برای تهیه ترشی مخلوط

مواد لازم به کار رفته در ترشی مخلوط

کرفس : ۱ کیلو
سیر : ۱۰۰ گرم
هویج : نیم کیلو
گل کلم : ۲ کیلو
برگ کلم بنفش : نیم کیلو
فلفل قرمز تند : ۵۰ گرم
فلفل سوزنی : ۵۰ گرم
خیار : نیم کیلو
نمک : به میزان لازم
سرکه : به میزان لازم
سیاهدانه : یک قاش غذا خوری
گلپر و تخم گشنیز : هر کدام نصف قاشق غذا خوری
زیره سبز : ۱ قاشق غذا خوری
فلفل سیاه : یک قاشق چایخوری
نمک : به میزان لازم

طرز تهیه ترشی مخلوط

در طرز تهیه ترشی مخلوط ابتدا همه مواد ترشی را به خوبی بشویید در شستن گل کلم بسیار دقت کنید تا زیر ساقه های آن و بین گل های آن به خوبی شسته شود سپس همه مواد شسته شده را درون صافی بگذارید تا به خوبی آب آن ها گرفته شود .
در مرحله بعدی طرز تهیه ترشی مخلوط همه مواد آن را به خوبی خرد کنید .

مواد کاملا ریز شده ترشی مخلوط

سپس هویج خرد شده و بقیه مواد خرد شده را بر روی پارچه تمیز و بزرگی در جای مناسبی که بدون هیچ گونه آلودگی است قرار دهید بعد از این که مواد ترشی مخلوط به خوبی خشک شدند در ظرف بزرگ و مناسبی همه مواد ترشی را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید .

مواد مخلوط شده ترشی

سپس آب و سرکه را در ظرف مناسبی ریخته و روی شعله گاز قرار دهید تا به خوبی به دمای جوش برسند ظروف شیشه ای با اندازه مناسبی را برای مخلوط ترشی انتخاب کنید و مخلوط ترشی را درون دبه بریزید سپس مخلوط آب و سرکه را همراه با تخم گشنیز و سیاه دانه و پودر گلپر و زیره سبز و فلفل و نمک به ظروف شیشه ای اضافه کنید در طرز تهیه ترشی مخلوط بهتر است که سیاه دانه و گلپر و تخم گشنیز و زیره سبز را درون آسیاب بریزید و آن ها را به خوبی آسیاب کنید سپس مخلوط آسیاب شده آن ها را به ترشی اضافه کنید. چند روز اول ترشی را در درون آشپزخانه قرار دهید و بعد از گذشت دو یا سه روز ترشی را به مکان سردی انتقال دهید .

ترشی مخلوط

نکاتی مهم برای ایجاد طعمی بهتر

  • بهتر است ترشی را در درون ظرف های شیشه ای ریخته و نگهداری کنید ظرف های پلاستیکی با گذشت مدت زمانی طعم ترشی را تغییر می دهند.
  • ظرف های ترشی را در جای خشک و خنک و به دور از نور آفتاب قرار دهید .
  • حتما مواد مخلوط شده ترشی را بگذارید تا بخوبی خشک شوند و ظروفی را هم که استفاده می کنید حتما خشک باشند و هیچ گونه رطوبتی به ترشی نباید برسد چون رطوبت باعث می شود تا ترشی کپک بزند .
  • هرگز باقی مانده ترشی را که در سر سفره قرار داده اید به درون ظرف ترشی باز نگردانید زیرا باعث کپک آن می شود .
  • میزان سرکه و ادویه ترشی را می توانید بر طبق ذائقه خودتان افزایش و کاهش دهید .
  • هرگز گل کلم را قبل از اینکه به ترشی اضافه می کنید نجوشانید زیرا با جوشاندن آن تردی و سفیدی گل کلم از بین می رود .

طرز تهیه ترشی مخلوط بسیار خوش طعم

در این مطلب طرز تهیه ترشی مخلوط را که از خوشمزه ترین ترشی های ایرانی است در اختیار شما قرار دادیم شما می توانید این ترشی را در کنار انواع غذاها میل کنید . برای دیدن آموزش انواع ترشی کلیک کنید .

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *