هیچ ناهار یا شام سالمی بهتر از سوپ گوجه فرنگی خانگی نیست. باور کنید یا نه این دستورالعمل سوپ گوجه فرنگی آسان بسیار خوشمزه است. سوپ گوجه فرنگی هم ظاهری خوش رنگ و هم مزه‌ای خوب دارد. جالب است که این سوپ خوشمزه بسیار سریع آماده می‌شود و لازم نیست که زمان زیادی کنار گاز بمانید.

اگر این نوع سوپ به نظر شما چندان رژیمی نیست و می‌خواهید بهتر باشد می‌توانید روغن زیتون را جایگزین کره کنید تا سالم تر باشد و خامه را حذف کنید.

اگر این سوپ را با خامه درست کنید یک سوپ گوجه خامه‌ای عالی خواهید داشت، من کره را هم در این سوپ دوست دارم چون به شدت روی مزه موثر است البته همانطور که گفتم می‌توانید کره را کنار گذاشته و روغن زیتون را جایگزین آن کنید چون همانطور که در سوپ عدس برایتان گفتم روغن زیتون طعم عالی به آن نوع سوپ می‌دهد.

سوپ گوجه فرنگی بهترین سوپ در تمامی فصول استسوپ گوجه

من خامه موجود در سوپ را دوست دارم اما اگر می‌خواهید خامه را کنار بگذارید ولی همان سوپ خامه‌ای را داشته باشید، می‌توانید از ماست یونانی به عنوان یک جایگزین سالم استفاده کنید. فقط یک قاشق چایخوری شکر به آن اضافه کنید تا به شیرینی آن کمک کند. شیوه مورد علاقه من برای لذت بردن از این سوپ مقداری نان برشته یا یک تکه پنیر است.

این سوپ احتمالا ساده‌ترین سوپ گوجه فرنگی خانگی است که تا بحال درست کرده‌اید و می‌دانم که دوباره آن را درست خواهید کرد. درست کردن این سوپ با مواد کم به من فهماند که نیازی به مواد تشکیل دهنده زیادی ندارم و حقیقتا نیازی به افزودن نمک به این دستورالعمل نیست، به خصوص که من بر مصرف کم نمک همیشه تاکید فراوان دارم اما اگر شما اهل غذاهای شور هستید می‌توانید کمی به آن نمک اضافه کنید، اما در عوض من فلفل را دوست دارم و مرا به عنوان شخصی فلفلی می‌شناسند که ناخواسته اغلب سوپهایم را تند میکنم به خصوص سوپ عدس و نودل.

آب مرغ مزه خوبی به این سوپ می‌دهد اما واقعا نیازی به استفاده زیاد از آن نیست. برخی ریحان و سیر به این گوجه اضافه می کنند که طعم جالبی دارند و می‌توانید از گوجه کنسروی استفاده کنید اما من زیاد اهل استفاده از آنها نیستم مگر مجبور باشم. خب آیا چیزی در این سوپ هست که از آن خوشتان نیاید؟ حداقل مواد تشکیل دهنده، آماده سازی سریع، زمان کوتاه آشپزی و البته بسیار خوش طعم! از این بهتر چیزی می‌خواهید؟

سوپ گوجه چطور درست می‌شودسوپ گوجه خامه ای

  • کره را در یک قابلمه ذوب کنید و سیر را در آن تفت دهید
  • گوجه را در مخلوط کن پوره کنید و به قابلمه با مقدار آب مرغ اضافه کنید
  • حدود ۱۰ دقیقه بگذارید ملایم بجوشد
  • ریحان تازه و خامه (یا ماست) را برای طعم بیشتر اضافه کنید. به همین راحتی!

سوپ گوجه ساده با ۵ ماده تشکیل دهنده

۸۰۰ گرم گوجه کشیده به صورت کامل با پوست

۴ قاشق غذاخوری کره نمکی

۳ حبه سیر، ریز شده

۲ پیمانه آب مرغ

۱/۴ پیمانه ریحان تازه خرد شده

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده (اختیاری)

۱/۳ پیمانه خامه غلیظ (اختیاری)

طرز تهیه سوپ گوجه آسانسوپ گوجه سریع

کره را در یک قابلمه بزرگ سوپ روی حرارت متوسط ذوب کنید، در همین حال گوجه‌های کنسروی (می‌توانید گوجه‌ها را به صورت کاملا سالم در مقداری آب گذاشته و بپزید) را در مخلوط کن بریزید و پوره کنید. اگر دوست دارید مقداری گوجه خرد شده در آن مشخص باشد می‌توانید قبل از پوره شدن کل گوجه‌ها دست از پوره کردن آن بردارید.

سیر را به قابلمه اضافه کنید و حدود ۳۰ ثانیه تفت دهید سپس پوره گوجه و استاک مرغ را به آن اضافه کنید و آن را به حدی از دما برسانید تا به حباب زدن بیفتد. دما را کاهش دهید و حدود ۱۰ دقیقه به صورت ملایم بگذارید بجوشد. نیمی از ریحان را بریزید در صورت دلخواه نمک و فلفل آسیاب شده را به آن اضافه کنید.

ظرف سرو را آماده کنید و در هر ظرف به میزان مناسب بریزید و در هر کدام از آنها مقداری خامه ریخته و روی آن هم مقداری از ریحانهای باقیمانده بریزید. سوپ را گرم سرو کنید.

سوپ گوجه و ریحان با گوجه برشتهسوپ گوجه

این سوپ گوجه فرنگی همراه با پیاز و سیر است که به آن طعم بیشتری می‌دهد و این سوپ را واقعا خوشمزه کرده است. این سوپ نیاز به مواد کمتری دارد اما نتایج شگفت انگیزی دارد. وقتی چند گوجه تازه را ترکیب می‌کنید، چند فنجان ریحان تازه و مقدار متناسبی از سیر و پیاز به آن اضافه می‌کنید احتمالا باید سوپ خوبی باشد. این یک استفاده عالی از گوجه فرنگی‌های باقیمانده در یخچال یا باغ خانگی شماست.

اگر می‌خواهید در کنار سوپتان یک همراه خوب داشته باشید می‌توانید از نان کروتان طعم دار یا پنیری استفاده کنید. اگر نان را با کره برشته کنید بهتر هم خواهد شد. تصور کنید این نان را در سوپ بریزید و سپس بعد از خیسانده شدن آن را مصرف کنید ببینید چه طعم خوشمزه‌ای خواهد داشت. در مورد نان کروتان در قسمت نکات آشپزی طرز تهیه آن را توضیح خواهم داد اما اگر بتوانم و عمری باقی باشد انواع طعم دار آن را در روزهای آینده به شما یاد خواهم داد.

این سوپ در واقع یک سوپ تابستانی است اما اینجا در شهر من هوا آنچنان گرم و مطبوع است که هیچ فرقی با تابستان مناطق سردسیر ندارد و من می‌توانم در فصل زمستان هم غذای تابستانی بخورم.

سوپ گوجه برشته

مواد لازم برای سوپ گوجه برشته

۱ کیلو گوجه فرنگی، از طول به دو نیم شود

نیم کیلو گوجه گیلاسی

۴ و نیم قاشق غذاخوری روغن زیتون

نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده

۸ حبه سیر، پوست بگیرید اما خرد نکنید

۲ عدد پیاز زرد کوچک، به قطعاتی با ضخامت کمتر از نیم اینچ خرد شود

۲ پیمانه (۳۲ گرم) برگهای ریحان تازه خرد شده

۴ تا ۵ پیمانه آب سبزیجات

نان برشته یا کروتان (اختیاری)

فر را تا ۲۱۰ سانتی گراد گرم کنید. گوجه‌ها را در یک سینی فر غیر لعابی قرار دهید و با ۳ قاشق روغن زیتون آغشته کنید سپس روی آنها نمک و فلفل بپاشید (بخش پوست دار گوجه فرنگی روی کف فر باشد و بخش وسط آن رو به بالا). قطعات پیاز را روی یک سینی کوچک فر قرار دهید و باقیمانده روغن زیتون روی تمامی بخشهای پیاز برس بزنید، مقداری نمک و فلفل روی آن بپاشید. سینی فر حاوی گوجه و سینی حاوی پیاز را در فر کنار همدیگر قرار دهید پیاز را به مدت ۳۰ تا ۳۵ یا تا زمانی که لبه‌های آنها طلایی شود و گوجه را به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه تا زمانی که طلایی شود.گوجه برشته در فرپیاز برشته

پس از خروج از فر بخشهای سوخته پیاز را کنار بگذارید. پوست گوجه‌‌ها را بکنید (من معمولا پوست گوجه را جدا نمی‌کنم اما برای این دستور چون ممکن است در سوپ مشخص باشد. اگر بخواهید می‌توانید بگذارید مقداری پوست روی گوجه بماند).

گوجه و پیاز را در یک قابلمه بزرگ سوپ بریزید. ۴ پیمانه عصاره سبزیجات و ریحان را به آن اضافه کنید. نمک و فلفل را روی آن بریزید تا مزه دار شود. دما را به جوش برسانید و سپس آن را کاهش دهید و به مدت ۲۰ دقیقه بگذارید ملایم جوش بخورد، در صورتی که می‌خواهید رقیقتر باشد می‌توانید یک پیمانه دیگر استاک سبزیجات یا همان عصاره سبزیجات را به آن اضافه کنید.گوجه و ریحان

مواد را با یک گوشتکوب برقی خوب پوره کنید یا می‌توانید آن را با لیوان در مخلوط کن بریزید (البته در صورتی که گوشتکوب ندارید چون در مورد سوپهای داغ گوشتکوب برقی ایمنتر است).سوپ گوجه برشته

سوپ را در کاسه یا ظرف دلخواه بریزید و روی آن نان کروتان یا همان نان برشته با کره بریزید.

نکات آشپزی مربوط به سوپ گوجه

برای نان کروتان پنیری می‌توانید به این صورت عمل کنید: ۶ تکه نان ساندویچ برش زده را برداشته، روی همه تکه‌ها را با ۱/۲ قاشق چایخوری کره برای هر کدام، برس بکشید. حدود ۱/۲ پیمانه پنیر موزارلای رنده شده یا چدار را روی سمتی که کره زده نشده روی فقط سه تکه از نانها بریزید. سه تکه نان پنیر نزده را از قسمت کره مالیده روی نانهای پنیری بگذارید. این نانها را در یک ماهیتابه نچسب بگذارید و روی حرارت متوسط بپزید. در صورت نیاز دما را کم کنید. پختن را تا زمانی ادامه دهید که نانها قهوه‌ای طلایی شوند. نانها را با کفگیر برگردانید تا بخش دیگر آن هم پخته و طلایی شود. نانها را بگذارید فقط کمی خنک شوند سپس آنها را به صورت مربع برش بزنید.سوپ گوجه و نان کروتان

منظور از نان ساندویچ همان نانهای تست کلاسیک موجود در فروشگاه‌های مواد غذایی است.

ترجمه اختصاصی توسط سایت مجله قرمز

منبع: cookingclassy

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *