دلمه غذایی خوشمزه و لذیذ است و انواع مختلفی دارد از خوشمزه ترین انواع دلمه ها می توان به دلمه بادمجان و دلمه برگ بو و دلمه فلفل دلمه ای و دلمه کدو سبز اشاره کرد. طرز تهیه دلمه کدو سبز در منزل راحت و آسان است و شما می توانید این غذای خوش طعم و متفاوت را در منزل به راحتی بپزید.

دلمه از انواع غذاهایی است که اغلب پرطرفدار و محبوب است. در طرز تهیه دلمه کدو سبز از سینه مرغ و کدوی درشت و گوجه فرنگی و پیاز و فلفل دلمه ای و سیر و فلفل سیاه و نمک استفاده می شود و این دلمه طعم و مزه بی نظیر و متفاوتی دارد.

دلمه کدو سبز خوش طعم

مواد لازم برای ۵ نفر

  • سینه مرغ : ۴۰۰ گرم
  • روغن مایع : ۴ قاشق سوپخوری
  • نمک : به میزان لازم
  • گوجه فرنگی : ۱ کیلو
  • کدوی درشت : ۱ کیلوگرم
  • کره : ۱۰۰ گرم
  • پیاز خرد شده : نصف پیمانه
  • فلفل دلمه ای خرد شده : نصف پیمانه
  • رب گوجه فرنگی : ۲ تشق سوپخوری
  • فلفل سیاه : به میزان لازم
  • سیر : ۳ حبه

طرز تهیه دلمه کدو سبز در منزل

در دستور پخت دلمه کدو سبز ابتدا سینه مرغ را به صورت چهارگوش خرد کنید و سپس سینه مرغ را در ظرف مناسبی بریزید و ۱ قاشق مرباخوری نمک و ۲ قاشق سوپخوری روغن مایع را به سینه مرغ اضافه کنید و به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار دهید. سپس با کمک چنگال روی پوست کدو ها شکاف های عمیقی به طول ۶ تا ۷ سانتی متر ایجاد کنید سپس از برش های کدو برای در دلمه به اندازه برش های یک سانتی متزی کنار بگذارید و مغز کدو را با کمک قاشق خالی کنید توجه داشته باشید که اطراف و ته کدوها نباید سوراخ شود و دیواره های کدو نیز باید به اندازه ۴ میلی متر باقی بماند.

خارج کردن درون کدو سبز مراحل پخت دلمه کدو سبز خارج کردن محتویات درون کدو سبز

در مرحله بعدی طرز تهیه دلمه کدو سبز درون قابلمه ای متوسط ۴ لیوان آب بریزید و قابلمه را روی حرارت گاز قرار دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس ۱ قاشق سوپ خوری نمک به آب اضافه کنید و کدوها را در آب در حال جوش بریزید و به مدت ۲ دقیقه کدوها را با حرارت بالا بجوشانید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده کدوها را از آب جوش بیرون آورید و در آب سرد قرار دهید و یک لیوان از آب کدوها را نگه دارید.

جوشاندن کدو سبز ها
پوست سه عدد از گوجه فرنگی ها را بگیرید و هسته آن ها را جدا کنید سپس فیله گوجه فرنگی را خرد نمایید. در مرحله بعدی روش تهیه دلمه کدو سبز ۵۰ گرم از کره را در تابه مناسبی بریزید و بعد از ذوب شده کره پیاز های خرد شده را در کره با حرارت ملایم به خوبی تفت دهید تا نرم شوند سپس سینه مرغ را به پیاز سرخ شده اضافه کنید و سینه مرغ را سرخ کنید بعد از اینکه رنگ سینه مرغ برگشت و به خوبی تفت خورد فلفل دلمه ای را به مواد دلمه اضافه کنید و به مدت یک دقیقه همه مواد را تفت دهید سپس فیله گوجه فرنگی را به همراه ۲ حبه سیر له شده و یا خرد شده و رب گوجه فرنگی به مواد دلمه اضافه کنید و به مدت ۴ دقیقه همه مواد را تفت دهید سپس تابه را از روی حرارت بردارید.
فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا به خوبی داغ شود درون کدو ها را به همراه مواد دلمه پر کنید و برش های ۱ سانتی متری از کدو ها را که کنار گذاشته بودید روی هر یک از کدوها قرار دهید.

dolmeh-squash-recipe-4

در مرحله آخر طرز تهیه دلمه کدو سبز یک لیوان آب در ظرف نسوزی بریزید و کدو ها را در ظرف بچینید و به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه درون فر قرار دهید می توانید درون قابلمه ای مناسب ۱ لیوان آب بریزید و کدو ها را در قابلمه قرار دهید و سپس درب قابلمه را ببندید و قابلمه را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا دلمه ها به خوبی پخته شوند.

طرز تهیه دلمه کدو سبز در منزل
در مدتی که دلمه ها در حال پخته شدن هستند گوجه فرنگی های باقی مانده را با دنده درشت رنده به خوبی رنده کنید و باقی مانده کره را در تابه مناسبی بریزید و گوجه فرنگی های رنده شده را تفت دهید سپس یک حبه سیر را به صورت ریز خرد کنید و سیر خرد شده را به همراه یک و چهارم قاشق مرباخوری فلفل سیاه و نمک به مخلوط گوجه فرنگی ها و کره اضافه کنید و حرارت گاز را کم کنید تا سس دلمه بجوشد و آب گوجه فرنگی ها به خوبی کشیده شود. دلمه ها را بعد از مدت زمان ذکر شده از درون فر بیرون آورید و سپس دلمه را با سس گوجه فرنگی میل کنید.

دلمه کدو سز خوشمزه و خوش طعم روش تهیه دلمه کدو سبز در خانه

در این مطلب با روش درست کردن دلمه کدو سبز آشنا شدید که امیدواریم از سرو این غذای خوشمزه و لذیذ در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرید. شما می توانید دلمه کدو را بعد از پختن در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید و به کمک روش های تزیین دلمه آن را تزیین کنید. برای مشاهده آموزش پخت انواع دلمه کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *