پای سیب
آموزش آسان پای سیب

تقریباً کسی نیست که پای سیب را نشناسد، یک دسر بسیار محبوب که انواع مختلفی دارد. معمول‌ترین پای سیب، شبیه شیرینی پفی است. با‌این‌حال، از‌آنجایی‌که کارهای زیادی برای پخت آن باید انجام شود، در سیماکوک آن را با پایه بیسکویت و کره آماده می‌کنیم تا سریع‌تر آماده شود. برای آماده‌سازی این پای به حدود یک ساعت زمان نیاز است.

آموزش آسان پای سیب

مواد لازم برای پای سیب

بیسکوییت: ۱۰۰ گرم
کره: ۵۰ گرم
سیب متوسط: شش عدد
شیر: یک لیوان
آرد: یک لیوان
شکر: نصف لیوان
مربای هلو یا زردآلو: ۱۵۰ گرم

طرز تهیه پای سیب

پای سیب
دستورالعمل پای سیب

بیسکوییت‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و خرد کنید. بیسکوییت‌های خردشده را در یک بشقاب بریزید و کره ذوب‌شده را به آن اضافه کرده و با قاشق کاملاً هم بزنید. یک قالب گرد را با کره چرب کنید تا موادتان به آن نچسبد، سپس مخلوط کره و بیسکوییت را کف آن بریزید. با یک قاشق یا لیوان موادتان را در کف قالب پخش کنید. این قسمت پایۀ دسر پای سیب شما محسوب می‌شود.

سر و ته و هسته‌های چهار عدد سیب را جدا کرده، سیب‌ها را پوست گرفته، تکه تکه کنید و در مخلوط‌کن بریزید. حال آرد، شیر و شکر را هم اضافه کرده و کاملاً مخلوط کنید. مخلوط آماده‌شده را پایه‌ای که از قبل آماده کرده‌اید، بریزید. دو سیب باقی‌مانده را به‌صورت بسیار نازک برش بزنید و روی آن قرار دهید.

 

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. و قالب را به‌مدت یک ساعت در فر بگذارید. بعد از گذشت این مدت قالب را از فر خارج کنید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس روی آن مربا بمالید، این کار هم ظاهر و هم طعم پای را بهتر می‌کند.

این پای سیب خیلی راحت آماده می‌شود. دستورالعمل‌های پیچیده‌تری برای پختن تارت وجود دارد اما ما به دلیل ساده‌تربودن، این دستورالعمل را ترجیح می‌دهیم. اگر از پخت این پای خوشمزه لذت بردید، ما را در تجربۀ ارزشمند خودتان شریک کنید. اگر به درست‌کردن شیرینی و دسر با سیب علاقه‌مندید، احتمالاً آموزش تصویری تارت سیب هم برای شما جذاب خواهد بود.

 

منبع : برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا روزچین

  • تارت سیب فرانسوی به شکل گل رز

    این تارت سیب واقعا ظاهر زیبایی دارد. تارتی که با سیب‌های برش زده به شکل یک گل رز درآمده اس…
نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *