رول کدوتنبل دارچینی

تهیۀ غذا برای مهمانی‌ها و جشن‌ها کمی دشوار است. درست‌کردن غذایی که خوشمزه و مورد‌پسند همه باشد کار را کمی پیچیده می‌کند. اگر تعدادی مهمان دعوت کرده باشید، قبل از هر چیزی باید به‌عنوان یک میزبان به منوی غذا فکر کنید. امروز در آشپزخانۀ روزچین طرز تهیۀ نوعی یک رول سبک و خوشمزه را به شما آموزش می‌دهیم که برای منوی یک مهمانی رسمی به‌عنوان دسر گزینۀ مناسبی محسوب می‌شود. در ادامه با روزچین همراه باشید و طرز تهیۀ رول کدوتنبل دارچینی را ببینید.

مواد لازم برای تهیۀ خمیر رول کدوتنبل دارچینی

رول کدوتنبل دارچینی

مخمر خشک: دو قاشق غذاخوری
آب صد درجه: یک‌چهارم پیمانه
شکر سفید: دو قاشق غذاخوری
پورۀ کدوتنبل: نصف پیمانه
خامۀ غلیظ: یک‌چهارم پیمانه
نمک: یک قاشق چای‌خوری
کرۀ ذوب‌شده: یک‌چهارم پیمانه
عصارۀ وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
آب کدوتنبل: سه‌چهارم پیمانه
تخم‌مرغ: یک عدد درشت
شکر دانه درشت: یک‌چهارم پیمانه
آرد چندمنظوره: سه تا چهار پیمانه

مواد لازم برای پر کردن رول

رول کدوتنبل دارچینی

کرۀ ذوب‌شده: پنج قاشق غذاخوری
شکر قهوه‌ای: سه‌چهارم پیمانه
شکر دانه‌درشت: یک‌چهارم پیمانه
دارچین: دو قاشق غذاخوری

مواد لازم برای کرم لایۀ آخر

رول کدوتنبل دارچینی

پنیر خامه‌ای: یک‌چهارم پیمانه
پودر شکر: یک فنجان
شیر: یک‌چهارم پیمانه
عصارۀ وانیل: نصف قاشق چای‌خوری
بذر کدوتنبل به‌عنوان چاشنی: به مقدار لازم

روش تهیۀ رول کدوتنبل دارچینی

در مرحلۀ اول برای تهیۀ خمیر این رول فوق‌العاده خوشمزه، یک ظرف بزرگ بردارید و مخمر خشک، شکر دانه‌درشت و آب گرم را درون آن بریزید. حالا مواد را هم بزنید و اجازه دهید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در همین حالت بماند، تا خودش را بگیرد. حالا پورۀ کدوتنبل، خامه، نمک، کره، عصارۀ وانیل و آب کدو را اضافه کنید و مواد را حسابی باهم مخلوط کنید. حالا نصف آرد و یک تخم‌مرغ به مخلوط اضافه کرده و برای دو دقیقه مخلوط کنید. در مرحلۀ بعد باقی آرد و شکر سفید را اضافه کنید و برای شش تا هفت دقیقه هم بزنید تا مطابق ویدئو خمیر یکنواختی حاصل شود. ته ظرف را با مقداری روغن چرب کنید تا خمیر به آن نچسبد. حالا روی ظرف را پوشانده و اجازه دهید برای دو ساعت در فضای اتاق باقی بماند. مرحلۀ اول بای تهیۀ رول کدوتنبل دارچینی به پایان رسید.

 

 

در مرحلۀ دوم کار، تمام مواد لازم را که در بخش بالا برای پر‌کردن رول ذکر شد، باهم مخلوط کنید تا یکنواخت شوند. خمیر را روی سطح کارتان قرار دهید و مقداری آرد روی آن بپاشید، حالا به کمک وردنه آن را صاف کرده و به کمک یک فرچه با کرۀ ذوب‌شده چرب کنید. مواد درون رول را که از قبل آماده کرده بودید، مطابق ویدئو روی خمیر بریزید و سپس خمیر را رول کنید. رول را مطابق ویدئو به تکه‌های کوچک برش بزنید و درون قالب فر قرار دهید. روی قالب را با سلفون پوشانده و برای ۴۵ تا ۶۰ دقیقه درون فر با حرارت ۱۸۰ درجۀ سانتیگراد قرار دهید. بعد از مدت زمان لازم قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا خوب سرد شود.

رول کدوتنبل دارچینی

 

برای لایۀ آخر رول کدوتنبل دارچینی، پنیر خامه‌ای، پودر شکر، شیر و عصارۀ وانیل را باهم مخلوط کنید. کرم را روی رول کدوتنبل بریزید طوری که تمام سطح آن را بپوشاند. در مرحلۀ آخر هم تخمه‌های کدو را برای چاشنی روی رول قرار دهید. تکه‌های این رول خوشمزه را می‌توانید با ظرافت برش داده و در ظرف دلخواهتان سرو کنید. مطمئناً با چنین دسری مهمانانتان را شگفت‌زده خواهید کرد. نوش جان!

منبع: Foodwishes

 

 

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *