با فرارسیدن فصل بهار و گرم‌شدن تدریجی هوا، بازار نوشیدنی‌ها و دسرهای سرد پر‌رونق می‌شود. توت‌فرنگی از جمله میوه‌های خوشمزه و همه‌پسندی است که به کمک آن می‌توان انواع متفاوتی از دسرهای مختلف را تهیه کرد. امروز قصد داریم در آشپزخان روزچین طرز تهیۀ دسر توت‌فرنگی را به شما آموزش دهیم. این دسر از انواع دسرهای کِرِمی است که طعم بی‌نظیر آن هوش از سرتان می‌برد! با سیماکوک همراه باشید و طرز تهیۀ این دسر خوشمزه را ببینید.

مواد لازم برای تهیۀ یک فنجان دسر توت‌فرنگی

توت‌فرنگی و توت سیاه خرد‌شده: سه فنجان
پوست لیمو: یک قاشق چای‌خوری
آب‌لیموی تازه: یک قاشق چای‌خوری
شیر پرچرب: یک فنجان
خامه: سه قاشق غذاخوری
شکر: نصف فنجان
عصارۀ وانیل: یک‌چهارم قاشق چای‌خوری
بیسکوئیت یا کیک وانیلی خرد‌شده: یک فنجان

طرز تهیۀ دسر توت‌فرنگی

طرز تهیۀ این نوع دسر توت‌فرنگی بسیار ساده است. برای شروع یک کاسه بزرگ بردارید و مطابق ویدئو توت‌فرنگی‌ها و توت‌های سیاه را که قبلاً شسته و خرد کرده‌اید درون ظرف بریزید و بعد پوست لیموی رنده‌شده و آب‌لیموی تازه را به آن اضافه کنید. در مرحلۀ بعد، شکر را اضافه کرده و مخلوط توت‌فرنگی را حسابی هم بزنید تا شکر به خورد آن برود. حالا روی ظرف را سلفون کشیده و برای یک ساعت در یخچال قرار دهید تا هم حسابی خنک شده و هم حالت شیره‌ای‌مانند پیدا کند. تا آماده شدن توت‌فرنگی زمان دارید که کرم وانیلی دسر را تهیه کنید. پس پیش به سوی تهیۀ کرم🏃

 

برای تهیۀ کرم وانیلی این دسر، در یک ظرف بزرگ به اندازۀ یک فنجان شیر پرچرب سرد بریزید. حالا سه قاشق غذاخوری خامۀ سفت، یک قاشق غذاخوری شکر و یک‌چهارم قاشق چای‌خوری عصاره وانیل اضافه کنید. کرم را آن‌قدر مخلوط کنید تا فرم بگیرد و سفت شود. از طرف دیگر مطابق ویدئو، مقداری بیسکوئیت یا کیک وانیلی را با چنگال خرد کرده و درکناری قرار دهید.

دسر توت‌فرنگی

 

حالا می‌رسیم به قشنگ‌ترین قسمت قضیه یعنی سرو‌کردن این دسر خوشمزه😍. یک ظرف پایه‌دار خوشگل بردارید و اول از همه بیسکوئیت‌های خرد‌شده را بریزید. حالا مخلوط توت‌فرنگی و کِرِم را مطابق ویدئو به‌صورت لایه‌به‌لایه اضافه کنید. حتی دیدن ویدئوی این دسر هم هیجان‌انگیز است چه برسد به این‌که خودتان بخواهید آن را تهیه کنید.

دسر توت‌فرنگی خوشمزه شما حاضر شد. یقین داشته باشید که میهمانان‌تان را شگفت‌زده خواهید کرد. نوش جان😋

منبع: foodwishes

 

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *