با نزدیک‌شدن به ایام ماه مبارک رمضان، بازار آشپزی و خورد و خوراک هم داغ می‌شود، یکی از دلایل این امر هم مهمانی‌های افطاری در ماه رمضان است. به همین علت، قصد داریم در سیماکوک دستورهای غذایی خاصی را که ویژه این ماه هستند، آموزش دهیم. همان‌طور که می‌دانید معروف‌ترین و پرطرفدارترین شیرینی‌های ماه رمضان، زولبیا و بامیه هستند که انصافاً هم نمی‌توان از طعم آن‌ها گذشت. اما در این بخش با طرز تهیۀ زولبیا همراه شما هستیم. با ما باشید.

مواد لازم برای تهیۀ زولبیا

شکر: یک لیوان
آب: یک لیوان
خمیر مایه: یک قاشق چای‌خوری
زعفران: به مقدار لازم
ماست: دو قاشق غذاخوری
نشاسته: دو قاشق غذاخوری
آرد سفید: یک لیوان
آبلیمو: یک قاشق چای‌خوری
پودر هل: یک قاشق مربا‌خور

طرز تهیۀ زولبیا

زولبیا هم مانند شله‌زرد و حلوا از دسرهای خوشمزۀ ایرانی است که طرز تهیۀ آن بسیار ساده و لذت‌بخش است. برای تهیۀ این دسر خوشمزه، در اولین مرحلۀ کارتان، یک قاشق غذاخوری شکر و سه‌چهارم لیوان آب ولرم را درون کاسه‌ای بریزید و حسابی باهم مخلوط کنید. مخلوط را برای پنج دقیقه کناری قرار دهید تا استراحت کند.

درون یک ظرف دیگر، آرد، نشاسته و زعفران سابیده‌شده را باهم مخلوط کنید و در کناری قرار دهید. از‌طرف‌دیگر، ماست و خمیر مایه را باهم مخلوط کرده و به مواد خشکتان اضافه کنید. همچنان هم بزنید تا مایع یکدست و غلیظی حاصل شود. مایع زولبیا را برای سی دقیقه در جای گرمی قرار دهید.

 

 

در اخرین مرحله، به اندازۀ دو قاشق غذاخوری روغن به مایۀ زولبیا اضافه کرده و مجدد هم بزنید. حالا مایع را درون قیف بریزید. اگر قیف مخصوص در دسترس ندارید، می‌توانید مانند ویدئو، مایع زولبیا را درون ظرف خالی سس بریزید.

درون یک قابلمه مقداری روغن ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا حسابی داغ شود. حالا مایۀ زولبیا را مطابق ویدئو به شکل دایره درون روغن بریزید تا سرخ شود. اما در ادامه به تهیۀ شربت زولبیا می‌پردازیم:

طرز تهیۀ شربت زولبیا

طرز تهیۀ زولبیا

برای تهیۀ شربت زولبیا، یک لیوان آب و یک لیوان شکر را باهم مخلوط کرده و تحت حرارت ملایم با هم مخلوط کنید تا به جوش بیاید. باید آن‌قدر هم بزنید تا تمام شکر در آب حل شود، بعد گلاب، زعفران دم‌شده و آبلیمو را اضافه کرده و اجازه دهید برای ده دقیقه حرارت ببینند. شربت زولبیا آماده است. وقتی زولبیا سرخ شد، آن را برای پنج دقیقه درون شربت قرار داده و سرو کنید. امیدواریم که از طعم بی‌نظیر این دسر ایرانی لذت ببرید.

 

منبع :  برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *