روش خوردن آناناس

آناناس میوه‌ای استوایی است که ریشه آن در جنوب برزیل و پاراگوئه است. این میوه خوشمزه، سرشار از خواص دارویی و درمانی است که خوردن آن به سلامت بدن کمک بسیاری می‌کند. اما روش خوردن آناناس و نحوه صحیح بریدن آن شاید برای خیلی‌ها، سوال باشد. در ادامه با روزچین همراه شوید و روش خوردن آناناس را به همراه ویدئوی آموزشی ببینید.

نحوه تشخیص آناناس رسیده

قبل از اینکه به روش خوردن آناناس بپردازیم، لازم است نکاتی را در مورد تشخیص آناناس تازه در مرحله خرید بدانید.

  • از خرید آناناس‌هایی که قسمت قاعده‌ی آن‌ها سبز رنگ است، خودداری کنید. آناناسی را انتخاب کنید که دارای رنگ نارنجی مایل به زرد باشد. این رنگ نشانه‌ی نهایت رسیدگی میوه‌ی آناناس است.
    رسیدن خود به خودی آناناس‌های نابالغ دور از واقعیت است. چون برخلاف میوه‌هایی مانند سیب، موز، گلابی و انجیر، عمل رسیدن میوه‌ی آناناس پس از برداشت صورت نمی‌گیرد. نشاسته‌ی موجود در ساقه‌ی گیاه به تامین قند، جهت رسیدن میوه کمک می‌کند. هنگامی که آناناس از ساقه جدا می‌شود، هیچ قندی را دریافت نکرده و از این رو عمل رسیدن نیز صورت نمی‌گیرد.
  • آناناس‌هایی که بسیار سفت و سبز رنگ هستند را خریداری نکنید. از خرید آناناس‌هایی که رنگ قهوه ای نسبتا تیره دارند و دارای لکه‌هایی بر روی پوست هستند نیز، خودداری کنید.
  • همیشه آناناس‌هایی را که دارای اندازه‌ی بزرگ‌تر هستند انتخاب کنید، به این دلیل که آن‌ها مقدار بیشتری گوشت دارند.
  • مطمئن شوید که برگ‌های آناناس تازه بوده و رنگی تیره نداشته باشند.
  • آناناس‌هایی که دارای بوی نامطبوع و ناخوشایند هستند را انتخاب نکنید، عطر این میوه باید تازه و جذاب باشد. آناناس نباید دارای بویی مانند انگور یا گیلاس ترش باشد.

 

 

ویدئوی آموزشی از روش خوردن آناناس و بریدن آن

روش خوردن آناناس و بریدن آن بسیار ساده است. فقط به کمی دقت نیاز دارد. آناناس را روی تخته آشپزخانه به پهلو قرار دهید و با چاقوی تیز، تاج سبز بالای آن به همراه یک و نیم سانتیمتر از قسمت بالای آناناس را ببرید و آن را روی تخته رو به بالا قرار دهید.

از یک کارد تیز استفاده کنید تا پوست آناناس را به دقت از بالا به پایین و در امتداد خطوط روی آن، جدا کنید. آن‌قدر عمیق نبرید که همه گره‌های آن جدا شود. قسمت‌های بیرونی‌تر آناناس، گوشت شیرین‌تری دارد پس بهتر است در صورتی‌ که می‌توانید، آن را حفظ کنید. کف آناناس را به‌ اندازه یک و نیم سانتیمتر ببرید.

حالا شما یک آناناس خال‌خالی دارید که باید آن‌ها را از سطح آناناس بردارید. شما می‌توانید با استفاده از یک چاقوی میوه‌خوری هرکدام را خارج کنید، اما روش ساده‌تری هم هست. دقت کنید که گره‌ها همگی روی خطوط مورب ردیف شده‌اند.

می‌توانید یک برش مورب در طول جوانب آناناس شبیه یک شیار مثلثی شکل ایجاد کنید تا همه گره‌های روی خطوط مورب را بسیار راحت‌تر خارج کنید. و به همین ترتیب به کار بریدن در تمام جوانب آناناس ادامه دهید. در این روش مقدار کمی از آناناس مفید را هدر می‌دهید و همچنین این روش بسیار سریع‌تر از جدا کردن تک‌تک گره‌ها است.

آناناس شما آماده است. می‌توانید بسته به نوع سرو، آن را به هر شکلی که می‌خواهید برش بزنید. نوش جان☺

 

منبع : برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *