طرز تهیه کیک موزی

کیک‌ها انواع و اقسام مختلفی دارند و معمولا به عنوان دسر، بعد از صرف غذا یا به عنوان عصرانه، کاربرد دارند. کیک موزی یکی از انواع مختلف کیک است که طعم آن را تقریبا همه دوست دارند و از همه مهمتر اینکه کیک موزی در مدت زمان اندکی آماده می‌شود. در ادامه با ما در آشپزخانه روزچین همراه شوید و طرز تهیه کیک موزی خوشمزه را ببینید.

مواد لازم برای تهیه کیک موزی آسان و خوشمزه

تخم مرغ: دو عدد
موز: سه عدد
کره جامد: ۱۰۰ گرم
شکر سفید: دو سوم پیمانه
بکینگ پودر: نصف قاشق چای‌خوری
شکر توربینادو: به مقدار لازم
دارچین: یک قاشق چای‌خوری
نمک: سه چهارم قاشق چای‌خوری
آرد سفید: یک پیمانه

طرز تهیه کیک موزی

طرز تهیه کیک موزی بسیار ساده است. برای تهیه این کیک خوشمزه لازم است تا قبل از شروع کار، فر را روشن کنید. فر را روی درجه حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید تا گرم شود. در همین حین که فر گرم می‌شود به تهیه مایع کیک موزی می‌پردازیم.

یک ظرف بزرگ انتخاب کنید. آرد سفید را که از قبل الک کرده‌اید، درون ظرف بریزید. حالا بکینگ پودر را اضافه کنید و با یک چنگال، مخلوط را هم بزنید. در این مرحله، سه چهارم پیمانه شکر سفید و سه چهارم قاشق چای‌خوری نمک اضافه کنید. حالا یک قاشق چای‌خوری دارچین اضافه کرده و مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. این مخلوط را در کناری قرار داده و به مرحله بعد کار بروید.

 

 

یک ظرف دیگر برداشته و موزها را درون آن بریزید و خوب له کنید. حالا نوبت کره است. حدود ۱۰۰ گرم (پنج قاشق غذاخوری) کره نیمه جامد به مواد اضافه کنید و با چنگال آن را له کنید. دو عدد تخم مرغ را به مخلوط کره و موز اضافه کنید و حسابی هم بزنید تا مواد یکدست شوند. حالا مخلوط موزی را به مخلوط آرد اضافه کرده و هم بزنید.

در این مرحله از طرز تهیه کیک موزی به مقداری شکر توربینادو احتیاج دارید. توربینادو، شکر زرد و درشتی است که شیره‌ی نیشکر از آن گرفته شده است. از این نوع شکرها برای پاشیدن روی کوکی و کلوچه‌ها و شیرین کردن نوشابه استفاده می‌شود.

شکر توربینادو را می‌توانید از قنادی‌ها تهیه کنید. توربینادو را کف قالب چرب شده بریزید و بعد خمیر کیک را اضافه کنید. قالب را خوب تکان دهید تا مواد به صورت یکنواخت در آن پخش شوند. قالب را در فر گرم شده قرار دهید برای ۵۰ دقیقه منتظر بمانید.

کیک را از فر خارج کنید و برای ۱۵ دقیقه روی توری قرار دهید تا خنک شود. حالا می‌توانید آن را برش بزنید. اگر مایل بودید می‌توانید روی کیک را با بستنی وانیلی و کرم کارامل تزئین کرده و لذت ببرید. نوش جان…😋

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *