تارت شکلاتی
تارت شکلاتی

در آشپزخانه امروز روزچین قصد داریم نوعی تارت شکلاتی را به شما آموزش دهیم. قبل از آن لازم است بگوییم که تارت نوعی شیرینی است که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن استفاده می‌شود. ماده روکش یا پرکننده تارت‌ها ممکن است شیرین، نمکی یا چیزی مثل مرغ و میگو باشد.

اگر خاطرتان باشد دیروز طرز تهیه تارت پنیری را به شما آموزش داده بودیم. در این مقاله قصد داریم نحوه‌ی آماده کردن تارت شکلاتی را به شما همراهان عزیز روزچین آموزش دهیم.

تارت شکلاتی

مواد لازم برای تارت شکلاتی

چوب شور: ۱۱۴ گرم
روغن نارگیل ذوب شده: یک‌سوم فنجان
روغن گیاهی: دو و نیم قاشق غذاخوری
شیر گرم: یک و یک‌چهارم فنجان
شکلات تلخ: ۳۴۰ گرم

طرز تهیه تارت شکلاتی

آماده کردن خمیر تارت

برای شروع چوب شور را در یک زیپ‌کیپ (کیسه نایلونی زیپ‌دار) بریزید و در آن را خوب ببندید. سپس با وردنه کاملا له کنید. همه‌ی روغن نارگیل گفته شده در مواد لازم را ذوب کنید. سپس نصف قاشق غذاخوری روغن گیاهی به آن اضافه کنید. وقت اضافه کردن چوب شور است. چوب شور را به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

یک قالب تارت تهیه کنید و موادی را که آماده کرده‌اید، درون آن بریزید. خرده‌های چوب شور را کاملا در قالب جا دهید. فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد (معادل ۳۵۰ درجه فارنهایت) تنظیم کنید و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه در آن قرار دهید تا بپزد.

 

آماده کردن مواد اصلی تارت

همه‌ی شیری که آماده کرده‌اید‌ را گرم کنید. سپس ۳۴۰ گرم شکلات تلخ را به آن اضافه کنید. دو قاشق غذاخوری روغن گیاهی هم اضافه کنید. آنقدر مواد را هم بزنید تا کاملا حل شوند. مواد آماده شده را روی خمیری که از قبل پخته‌اید بریزید. به مدت سه تا چهار ساعت آن را در یخچال قرار دهید تا سرد شود.

اکنون تارت شما آماده است. نوش جان 😊

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *