تهیه دسرهای خوشمزه مورد علاقه تمام بانوان و حتی برخی از آقایان می باشد. تنوع در تهیه دسرها این لذت و علاقه را افزایش می دهد. در این مطلب شما را با طرز تهیه سوفله شکلات که یک کیک شکلاتی فوق العاده است آشنا می نماییم.

آشپزی هم مثل سایر توانمندی های دیگر یک هنر محسوب می شود با این تفاوت که یک هنر خوشمزه است که هر کسی به اندازه خودش از آن برخوردار است. داشتن هنر آشپزی در کنار کمی سلیقه فرد را قادر می سازد تا با مواد غذایی, بومی از رنگ و طعم و عطر قلم بزند که هر بیننده ای را مجذوب کند. در کنار پختن غذاها آماده کردن انواع دسرها از لذتی خاصی برخوردار است. سوفله شکلات را می توان از جمله کیک و دسرهای خوشمزه دانست که همچون کیک فنجانی و کیک یزدی دارای کاربردهای زیادی در مهمانی ها و… است.

مواد لازم:

  • سه قاشق غذا خوری آرد
  • سه قاشق غذا خوری کره
  • یک پیمانه شکلات خرده شده
  • یک پیمانه شیر
  • یک چهارم پیمانه شکر
  • چهار عدد تخم مرغ
  • یک قاشق چای خوری وانیل

طرز تهیه سوفله شکلاتی به آسانی

طرز تهیه سوفله شکلات:

قبل از شروع آماده کردن مایع سوفله فر را روشن می کنیم و درجه حرارت آن را روی ۱۸۰ می گذاریم. حالا باید دست به کار شویم و مایع سوفله شکلاتی خوشمزه مان را آماده کنیم. در طرز تهیه سوفله شکلات کره را داخل ماهیتابه می ریزیم و با حرارت کم می گذاریم تا آب شود. برای اینکه آردی یک دست و نرم داشته باشیم آرد را دوبار الک می کنیم و بعد کم کم به کره اضافه می کنیم و تفت می دهیم سپس شیر را به آنها می افزاییم و چند دقیقه روی حرارت می گذاریم تا مایع ما کمی غلیظ شود. وقتی به غلظت دلخواه که تقریبا نه زیاد سفت است نه زیاد شل است, رسید آن را از روی گاز بر می داریم.

طریقه پخت سوفله شکلاتی

در این مرحله از طرز تهیه سوفله شکلات, شکلات های خرده شده را به مواد اضافه می کنیم و خوب هم می زنیم تا کاملا در مواد حل شود. در مرحله بعدی آماده کردن سوفله شکلاتی ما زرده های تخم مرغ را درون مایع آماده شده می ریزیم. سفیده تخم مرغ را به همراه شکر با هم زن حسابی می زنیم تا شبیه خامه شود و وقتی ظرف را بر می گردانیم از داخل ظرف نریزد. سپس سفیده خامه ای شده را به مایع سوفله که درست کرده بودیم اضافه می کنیم و خوب مخلوطشان می کنیم.

طرز تهیه سوفله شکلات بسیار خوشمزه

قالبهایی را که برای پخت سوفله شکلات در نظر گرفته ایم را چرب می کنیم یا از کاغذ شیرینی برای این کار استفاده می کنیم و مایع آماده شده سوفله را درون قالبها می ریزیم و قالبها را درون سینی فر چیده به مدت بیست دقیقه اجازه می دهیم در فر بماند. کناره های سوفله باید سفت شود و درون آن مثل شکلات رقیق بماند. بعد از سپری شدن این زمان، سوفله شکلاتی ما آماده سرو می باشد. برای تزیین سوفله شکلات می توانید روی آنها را با خامه, سس شکلات, شکلات آب شده, تکه های خرد شده شکلات و یا حتی میوه هایی مثل توت فرنگی, گیلاس و یا موز هم استفاده کنید.

روش آماده کردن سوفله شکلاتی

امیدواریم این طرز تهیه سوفله شکلات راحت و ساده نظرتان را برای چشیدن طعم بی نظیر این عصرانه دلچسب جلب کند.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *