در طرز تهیه سرکه سیب بهتر است سیب های تازه را در مدت طولانی نگهداری کنید تا کمی نرم و پلاسیده شوند، مراقب باشید سیب ها گندیده و خراب نشوند. سعی کنید از سیب های سفت استفاده نکنید. سرکه سیب خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد که در طب قدیم و حتی در پزشکی نوین نیز در درمان بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد.

طرز تهیه سرکه سیب پر خواص خانگی

طرز تهیه سرکه سیب پر خاصیت

مواد لازم برای تهیه سرکه سیب :

۱ – سیب شیرین و آبدار : به مقدار لازم

۲ – ظرف مناسب درپوش دار (مانند دبه)

دستور تهیه سرکه سیب :

۱ – سیب های شیرین و آبدار را کاملا تمیز شسته و به قطعات ریز خرد و هسته های آن را نیز جدا کنید. هرچه قطعات سرکه کوچک تر باشند، زمان آماده شدن سرکه کوتاه تر خواهد شد.

۲ – سیب ها را درون ظرف مورد نظر یا همان دبه ی پلاستیکی ریخته تا پر پر شود، در آن یک نایلون گذاشته و در دبه را محکم ببندید.

۳ – یک روز درمیان در ظرف را باز کنید، اگر سیب ها پایین رفته باشند دوباره قطعات سیب درون دبه بریزید تا پر شود و دوباره در دبه را محکم ببندید.

۴ – این کار را تا زمانی انجام بدهید که دیگر سیب ها به ته دبه نروند و حجم سیب ها کم نشده باشند و دبه کاملا پر باشد.

۵ – سپس نایلون را در دبه گذاشته و محکم در دبه را ببندید تا هوا وارد آن نشود.

۶ – دبه را در یک محل گرم مانند گوشه ی اتاق یا آشپزخانه یا انباری قرار دهید و روی دبه را با یک پارچه ی ضخیم و کلفت کاملا بپوشانید.

۷ – بعد از گذشت حدودا یک سال، سیب ها را از دبه خارج کرده و آن ها را کاملا له کنید.

۸ – سیب های له شده را در یک پارچه ای که آب به راحتی از آن خارج شود، بریزید و آن را درون یک آبکش که زیرش کاسه یا لگنی قرار دادید، بگذارید و روی پارچه یک جسم سنگین مثل یک سنگ تمیز قرار دهید تا آبش کاملا خارج شود.

۹ – بعد از چند روز سرکه کاملا از تفاله سیب ها جدا شده و سرکه سیب آماده است.

طرز تهیه سرکه سیب

در طرز تهیه سرکه سیب به هیچ وجه یک قطره آب نباید در آن استفاده کنید. زیرا باعث تاخیر در آماده شدن سرکه می شود. بعد از آماده شدن سرکه سیب روی سرکه یک مایع روشن و شفاف و ته آن یک مایع کدر است که هر دوی آن ها خوراکی است. کدر بودن مایع ته سرکه به خاطر وجود عصاره ی سیب می باشد.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *