پیتزا از انواع فست فود های خوشمزه و پرطرفداری است که با مواد غذایی و سبزیجات مختلفی تهیه می شود. پیتزا مرغ و قارچ از انواع پیتزا های لذیذ و خوش طعمی است که شما می توانید این نوع پیتزا را در منزل به راحتی بپزید در طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ می توانید از قارچ و پیاز و فلفل دلمه ای و سینه مرغ و پنیز پیتزا و ادویه های دلخواه و سس گوجه فرنگی استفاده کنید.

پیتزا ها انواع مختلفی دارند و از پرطرفدارترین انواع پیتزا ها می توان به پیتزا پپرونی و پیتزا قارچ و مرغ و پیتزا مخلوط اشاره کرد گه اگر شما از آن دسته از کدبانوهایی هستید که به پخت پیتزا های مختلف در منزل علاقه مند می باشید بهتر است از تهیه این پیتزا های لذیذ غافل نشوید.

پیتزا قارچ و مرغ

مواد لازم

  • قارچ : نیم کیلوگرم
  • سینه مرغ : نیم کیلو گرم
  • فلفل دلمه ای بزرگ : ۱ عدد
  • پیاز متوسط : ۱ عدد
  • نمک و فلفل : به میزان لازم
  • سس گوجه فرنگی : به میزان لازم
  • ادویه کاری : به میزان لازم
  • پنیر پیتزا : ۵۰۰ گرم

طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ خانگی

ابتدا برای تهیه پیتزای قارچ و مرغ باید خمیر پیتزا را تهیه کنید. می توانید از خمیر پیتزا های بسته بندی شده و آماده موجود در بازار برای تهیه این نوع پیتزا استفاده کنید همچنین در صورت تمایل می توانید خمیر پیتزا را در منزل خودتان آماده کنید که در این صورت با کلیک روی طرز تهیه خمیر پیتزا به راحتی این نوع خمیر را برای تهیه انواع پیتزا از جمله پیتزا قارچ و مرغ آماده کنید.
در مرحله بعدی طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ بعد از آماده کردن خمیر پیتزا ابتدا قارچ و سینه مرغ را به اندازه های دلخواه خود خرد کنید.

قارچ خرد شده سینه مرغ خرد شده

فلفل دلمه ای و پیاز را هم خرد نمایید.

خرد کردن فلفل دلمه ای

خرد کردن پیاز

در تابه ای مناسب مقداری روغن بریزید و پیاز های خرد شده را درون روغن تفت دهید سپس قارچ و مرغ خرد شده را به پیاز ها اضافه کنید و بعد از تفت خوردن قارچ و مرغ ادویه ها را به مخلوط مواد پیتزا بیفزایید.

تفت داده قارچ و سینه مرغ

در این مرحله از دستور پخت پیتزا قارچ و مرغ خمیر پیتزا را روی قالب فر قرار دهید.

خمیر پیتزا

سس قرمز را روی سطح خمیر بمالید.

آغشته کردن سطخ خمیر پیتزا به سس قرمز

اگر خمیر پیتزا را خودتان در منزل درست کرده اید به مدت چند دقیقه قالب فر را درون فر قرار دهید تا خمیر مقداری پخته شود سپس قالب را از فر بیرون آورید ( توجه داشته باشید که در صورت استفاده از خمیر های آماده نیازی نیست که آن ها را درون فر قرار دهید) سپس مخلوط مواد تفت داده شده را روی خمیر پیتزا قرار دهید و فلفل دلمه ای خرد شده را نیز روی مواد پیتزا قرار دهید توجه داشته باشید می توانید در طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ مانند فلفل دلمه ای, از قارچ خام استفاده کنید. در مرحله آخر روش تهیه خمیر پیتزا پنیر پیتزا رنده شده را روی مواد پیتزا بریزید.

طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ

سپس قالب فر را درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده قالب فر را از درون فر بیرون آورید و پیتزا را در ظرف مناسبی برای سرو قرار دهید می توانید پیتزا قارچ و مرغ را با کمک روش های تزیین پیتزا به زیبایی تزیین کنید.

پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه

در این مطلب با دستور تهیه پیتزا قارچ و مرغ در منزل آشنا شدید شما می توانید این پیتزای خوشمزه را در منزل به راحتی تهیه کنید, در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه انواع پیتزا کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *