ژیگو یک نوع غذای ملل و خوشمزه است که آن را با گوشت نرم ران گوساله و یا گوسفند تهیه می کنند. ژیگو را می توانید علاوه بر رستوران ها در منزل نیز تهیه کنید اگر شما تمایل دارید که ژیگو را در منزل تهیه کنید تا پایان این مطلب همراه ما باشید تا شما را با طرز تهیه ژیگو در منزل آشنا سازیم.

ژیگو و پیراشکی گوشت و استیک گوشت جزء غذا های مقوی و بسیار پر طرفدار هستند. در تهیه ژیگو می توانید از انواع سبزیجات استفاده کنید. بهتر است گوشتی را که برای طبخ ژیگو خریداری می کنید گوشت گوسفند و یا گوساله جوان باشد.

طرز تهیه ژیگو

مواد لازم

ران گوسفند : ۱ عدد
خردل : ۱ قاشق سوپ خوری
سس سویا : ۱/۲پیمانه
روغن مایع ذرت : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
هویج : ۱ عدد
کرفس : ۱ عدد
زعفران ساییده شده : ۱ قاشق چای خوری

طرز تهیه ژیگو

ابتدا ران گوسفند را برش دهید و استخوان های آن را خارج کنید تنها استخوانی را که نباید در طرز تهیه ژیگو خارج کنید استخوان ناحیه ماهیچه است.

روش طبخ ژیگوی خوشمزه

در درون ظرف مناسبی روغن مایع ذرت و سس سویا و زعفران دم کرده را با مقداری نمک و فلفل به خوبی مخلوط کنید و برش های گوشت را در درون این مخلوط قرار دهید و گوشت را به خوبی با مخلوط این مواد مزه دار کنید. برگ بو و هویج و کرفس را در اندازه های دلخواه خرد کنید.

طرز تهیه ژیگو با کرفس و هویج

و سپس این مواد خرد شده را روی ران گوسفند قرار دهید سپس دو طرف ران گوسفند را با کمک نخ ابریشمی به هم بدوزید.

دوختن ژیگو با نخ ابریشم

ران گوسفند را در قالب فر قرار دهید و روی قالب فر را با کمک یک ورقه فویل بپوشانید و قالب فر را به مدت ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا به خوبی بریان شود.

ژیگو در قالب فرژیگو با بهترین روش طرز تهیه روش طبخ ژیگو

بعد از اینکه ژیگو به خوبی آماده شد آن را در درون دیس مناسبی قرار دهید و با کمک سبزیجات و گوجه فرنگی و خیار شور و … می توانید آن را تزیین کنید. امیدواریم از طرز تهیه ژیگو در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. برای مشاهده طبخ انواع غذای ملل کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *