موادی که در طرز تهیه لازانیا به کار رفته است همان ترکیب های پاستا و ماکارونی می باشد فقط فرآیند تولید آن ها با یکدیگر متفاوت است. اگر شما فر ندارید و یا استفاده از فر برای شما مشکل است می توانید از دستور طرز تهیه لازانیا بدون فر در طبخ این نوع غذای خوشمزه استفاده کنید.

شما می توانید از سس سفید و قرمز در طرز تهیه لازانیا بدون فر استفاده کنید که انتخاب هر یک از این نوع سس ها بستگی به ذائقه و مواد به کار رفته در روش پخت لازانیا دارد.

لازانیا

مواد لازم

لازانیا : ۲ بسته
قارچ : نیم کیلو
گوشت چرخ کرده : نیم کبلو
فلفل دلمه ای : ۱ عدد
سس کچاب : ۱ عدد
پیاز : ۱ عدد
پنیر پیتزا : ۵۰۰ گرم
نمک و فلفل : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم

مواد لازم پخت لازانیا

طرز تهیه لازانیا بدون فر

در طرز تهیه لازانیا بدون فر ابتدا پیاز را در تابه ای مناسب تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و طلایی شود.

تفت دادن پیاز

سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید.

مخلوط کوشت چرخ کرده وپیاز

در تابه ای دیگر قارچ و فلفل دلمه ای نگینی خرد شده را با مقداری روغن تفت دهید.

سرخ کردن قارچ و فلفل دلمه ای

سپس قارچ و فلفل دلمه ای را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید و نمک و فلفل را به مواد لازانیا اضافه کنید سپس سس کچاب را به مواد اضافه کنید و درب تابه را به مدت ۱۰ دقیقه ببندید تا مواد به خوبی باهم ترکیب شوند. در مرحله بعدی تهیه لازانیا بدون استفاده از فر در درون قابلمه ای مناسب آب بریزید و قابلمه را بر روی شعله گاز قرار دهید بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید لازانیا ها را در آب بریزید.

قرار دادن لازانیا در قابلمه

و بعد از ۱۵ دقیقه آن ها را در صافی مناسب بریزید و آبکش کنید.

روش طبخ لازانیا

در آخرین مرحله پخت لازانیا بدون فر در سینی بزرگ دو لایه از لازانیا را به شکل بعلاوه (+) روی هم بگذارید سپس مواد مخلوط شده لازانیا را در وسط این دو لایه بریزید و پنیر پیتزا را بر روی مواد لازانیا بریزید.

طرز تهیه لازانیا بدون استفاده از فر

برای جمع کردن لایه های باز لازانیا به شکل یکی در میان بر روی آن ها پنیر پیتزا و مواد را بریزید و لازانیا را به صورت بقچه جمع کنید.

آموزش پخت لازانیا بدون نیاز به فرآموزش مرحله به مرحله پخت لازانیا

سپس در تابه ای بزرگ مقداری روغن بریزید و لازانیا ها را در درون تابه قراردهید و روی هر لازانیا مقداری پنیر پیتزا بریزید و درب تابه را ببندید و تابه را به مدت ۳۰ دقیقه بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید.

طرز تهیه لازانیا

در طرز تهیه لازانیا بدون فر می توانید از مخلوط سس سفید لازانیا و کچاب هم استفاده کنید. بعد از اینکه لازانیا آماده شد می توانید آن را به کمک روش های تزیین لازانیا به زیبایی تزیین کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *