برای تهیه انواع پیراشکی ها همچون پیراشکی گوشت، پیراشکی مرغ، پیراشکی سبزیجات و … ، تهیه خمیری که مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار مهم است و نکته اساسی و در واقع بخش مهمی از طرز تهیه پیراشکی به درست نمودن خمیر آن بر میگردد. در این مطلب به طرز تهیه پیراشکی سوسیس می پردازیم.

پیراشکی سوسیس خوشمزه

در تهیه پیراشکی سوسیس می توانید برای مواد درون خمیر، فقط از سوسیس استفاده نمایید یا اینکه سوسیس را همراه با قارچ ، فلفل دلمه ای، رب گوجه فرنگی و مواد دلخواه خود تفت داده، در میان خمیر قرار دهید. در واقع نکته ای که در انواع پیراشکی ها مورد توجه می باشد تهیه خمیر آن می باشد که در عین نرمی و لطیف بودن آن، ترد باشد و به خوبی پخته گردد.

مواد لازم برای تهیه خمیر پیراشکی:

  • آرد: دو لیوان
  • خمیر مایه: نصف قاشق غذا خوری
  • آب ولرم: یک چهارم لیوان
  • شکر: نصف قاشق چایخوری
  • تخم مرغ: یک عدد
  • شیر: یک سوم لیوان
  • روغن مایع: یک سوم لیوان
  • نمک: یک سوم قاشق چایخوری

مواد لازم برای درون خمیر :

  • سوسیس: به تعداد کافی
  • سس گوجه فرنگی: به میزان لازم

طرز تهیه پیراشکی سوسیس:

پیراشکی سوسیس

ابتدا خمیر پیراشکی را تهیه می نماییم. برای این کار، شکر را در آب ولرم حل نموده، سپس خمیر مایه را به آن اضافه می کنیم، پس از هم زدن، روی آن را می پوشانیم و به مدت ده دقیقه در جای نسبتا گرمی قرار می دهیم تا عمل آید ( تقریبا حجم آن دوبرابر می شود). آرد و نمک را مخلوط نموده، سپس تخم مرغ، شیر، روغن و خمیر مایه عمل آمده را به آن می افزاییم. مواد را به خوبی مخلوط نموده و سپس خمیر بدست آمده را به مدت پنج دقیقه ورز می دهیم. روی خمیر را با نایلون می پوشانیم و خمیر را به مدت یک ساعت در جای نسبتا گرمی قرار می دهیم تا خمیر به اصطلاح ور بیاید.

طرز تهیه پیراشکی سوسیس

طرز تهیه پیراشکی سوسیس خوشمزه

در این حین سوسیس ها را در اندازه های دلخواه برش دهید. ( یا به صورت درسته) در مقدار کمی روغن سرخ نمایید. در آخر سس گوجه فرنگی را به سوسیس ها اضافه نموده از روی حرارت بردارید. حالا خمیر آماده شده را در اندازه دلخواه ( معمولا کوچک) جدا نموده، روی سطحی صاف، پهن می نماییم و از سوسیس ها درون آن می گذاریم و خمیر را به صورت لوله دور آن می پیچیم. پیراشکی ها را درون سینی فر که آن را کمی چرب نموده اید قرار می دهیم. ( می توانید در مرحله پایانی طرز تهیه پیراشکی سوسیس, روی پیراشکی ها را با زرده تخم مرغ زده شده و کنجد تزیین نمایید). پیراشکی ها را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت حدودا نیم ساعت قرار میدهیم تا کاملا پخته شده روی خمیر ها طلایی گردد.

طرز تهیه پیراشکی سوسیس

در مواد درون پیراشکی سوسیس می توانید از پنیر هایی که در مقابل حرارت ذوب می گردند مانند پنیر پیتزا یا پنیرهای دیگر استفاده نمایید. برای آشنایی با دستور تهیه انواع پیراشکی کلیک نمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *