دمپختک یک نوع غذای ساده و خوشمزه است که طرفداران زیادی دارد و کمتر کسی پیدا می شود که این غذا را دوست نداشته باشد. طرز تهیه دمپختک بسیار راحت و آسان است و شما می توانید نحوه طبخ دمپخت را در ادامه مطلب با بهترین روش یاد بگیرید.

برای تهیه دمپختک از باقلا و برنج و پیاز و ادویه استفاده می کنند. در این بخش از آموزش طرز تهیه انواع غذای ایرانی آرگا روش طبخ دمپختک را مشاهده خواهید کرد. دمپختک همانند استانبولی پلو طعم و مزه بی نظیری دارد.

tarze tahiyeh dam pokhtak (3)

مواد لازم

لپه باقالای زرد : ۲ پیمانه
زعفران دم کرده : در صورت تمایل به میزان لازم
زرد چوبه : ۲ قاشق غذا خوری
پیاز : ۲ عدد
کره : ۱۰۰ گرم
برنج : ۴ پیمانه
نمک و روغن : به میزان لازم

طرز تهیه دمپختک باقالا

طرز تهیه دمپختک خوشمزه

برنج را از چند ساعت قبل با مقداری آب خیس کنید. لپه باقالا را با مقداری آب به مدت ۱۰ دقیقه بر روی حرارت گاز قرار دهید تا پخته شود سپس پیاز را رنده کنید و یا به صورت خلالی ریز کرده و به همراه زرد چوبه پیاز را به خوبی سرخ کنید و سپس باقالا های پخته شده را به پیاز اضافه کنید و آن ها را به مدت ۵ دقیقه تفت دهید.

تفت دادن پیاز

سرخ کردن لپه باقالای زرد با زردچوبه و پیاز

در مرحله بعدی طرز تهیه دمپختک مقداری نمک به مواد دمپختک اضافه کنید و برنج را با ۵ لیوان آب در درون پلو پز و یا قابلمه بریزید و مواد دمپختک را نیز به برنج اضافه کنید وقتی که آب برنج به دمای جوش رسید زعفران دم کرده و کره را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه دمپختک در منزل

بعد از این که آب برنج خشک شد درب قابلمه را به همراه دمکنی ببندید و زیر شعله گاز را کم کنید تا دمپختک به مدت ۳۰ دقیقه به خوبی دم بکشد.

طروش طبخ دمپختک دم گذاشتن دمپختک روش تهیه دمپختک

در طرز تهیه دمپختک پیاز های درون دمپختک را در صورت امکان با طرف ریز رنده به خوبی رنده کنید استفاده از زعفران در روش طبخ دمپختک به غذای شما عطر و طعم بهتری می دهد. بعد از اینکه دمپخت آماده شد می توانید آن را به همراه ماست مو سیر و دوغ و یا سالاد شیرازی و ترشی کلم قرمز و انواع ترشی میل کنید. برای آموزش پخت انواع پلو کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *