اگر قصد دارید وزن خود را کم کنید، به خوبی می‌دانید که تنها روش برای پیشرفت سالم این فرآیند و دوام موفقیت آمیز آن، تغییر نحوه خوردن و افزایش سطح فعالیت‌های روزمره است. با اینحال، مواد گیاهی نیز می‌تواند در این مسیر همراه شما باشد و این فرایند را تسریع نماید.

در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از گیاهان دارویی برتر را معرفی کنیم که قادرند به طور طبیعی چربی‌های شکمی شما را از بین ببرند.

  1. هودیا گوردونی (Hoodia Gordonii):

زمانی که خاصیت هودیا برای افراد مشخص شد، بر محبوبیت آن نیز اضافه گردید. در حال حاضر مزایای این گیاه به خوبی مشخص شده است و هنوز هم هودیا یک ماده موثر برای کاهش وزن محسوب می شود. این گیاه که قبلا توسط شکارچیان نواحی افریقا مورد استفاده قرار می گرفت ، می‌تواند به کاهش گرسنگی کمک کند. همین امر موجب می‌شود بدون احساس گرسنگی کالری‌های کمتری دریافت کنید. به خاطر اینکه گیاهان مختلفی با همین نام به فروش می‌رسند باید مراقب باشید که هودیای اصلی را خریداری نمایید.

گیاهان دارویی برای لاغری,داروی گیاهی کاهش وزن

  1. دامیانا:

دامیانا (damiana) با نام علمی Turnera diffusa گیاهی چند ساله، خزان پذیر و نیمه درختچه‌ای است که بومی جنوب غرب آمریکا، مکزیک و غرب هند است. این گیاه کاربردهای متعددی دارد اما اخیرا محققان دریافته اند که این گیاه در کاهش وزن نیز موثر است.

شاید این موضوع به خاطر تاثیری است که دامیانا بر روی سیستم گوارش بدن دارد. با اینحال مطالعات انجام شده نشان داده است زمانی که این گیاه با سایر گیاهان همراه می‌شود، می‌تواند تخلیه روده را به تعویق بیندازد و احساس سیری را در فرد ایجاد کند.

  1. گیمنما:

گیمنما بومی مناطق مرکزی و غرب هند، نواحی استوایی آفریقا و همچنین استرالیا محسوب می‌شود. این گیاه می‌تواند سطح قند خون را متعادل سازد و اغلب برای افرادی که از دیابت رنج می‌برند توصیه می‌گردد.

تحقیقات انجام شده نشان داده است که این گیاه جذب قند را مسدود می‌سازد و هوس افراد برای خوردن مواد شیرین را متوقف می‌کند. همین امر موجب کاهش وزن در افراد می‌شود.

  1. کلپ:

کلپ سرشار از ید است. ید نیز ماده ای است که می‌تواند به کاهش وزن کمک فراوانی بکند. کمبود قابل توجه ید در بدن می‌تواند منجر به کم کاری تیروئید شود. کم کاری تیروئید شرایطی است که با افزایش وزن مرتبط است.

این گیاه علاوه بر اینکه به کاهش وزن کمک می‌کند، می تواند عملکرد غده تیروئید را نیز تنظیم نماید.

  1. دانه قهوه سبز:

بر خلاف چیزی که بیشتر افراد تصور می‌کنند، خاصیت لاغرکنندگی قهوه سبز به خاطر کافئین موجود در آن نیست.

مواد طبیعی که در دانه قهوه سبز یافت می‌شود کلروژنیک نام دارد که می‌تواند جذب چربی را افزایش دهد و افزایش وزن را متوقف سازد. مطالعه انجام شده بر روی عصاره دانه قهوه سبز نشان داده است افرادی که از این ماده استفاده کرده اند در عرض ۱۲ هفته حدود ۱۷ پوند(۷.۷۱ کیلوگرم) وزن کم کرده اند.

نکته کلیدی برای کاهش وزن داشتن یک رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات ورزشی است. گیاهان نیز می توانند به کاهش وزن و داشتن سبک زندگی سالم به شما کمک کنند.

داروهای کاهش دهنده وزن حاوی مواد شیمیایی ناشناخته ای هستند که می‌توانند برای بدن مضر باشند. در این میان، گیاهان طبیعی چنین مواد مضری را ندارند و می‌توانند در فرآیند کاهش وزن به شما کمک کنند.

منبع :

برگرفته از وب سایت مجله سلامت بخش تغذیه سالم

مجله سلامت

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *