شام ساده با سیب‌زمینی

سیب‌زمینی سرشار از نشاسته و کالری است. تنوع غذاهایی که با این ماده غذایی ارزان قیمت تهیه می‌شوند بالاست و بعضی‌هایش مانند سیب‌زمینی سرخ‌کرده مزه‌ای بی‌نظیر دارند. در این مقاله از آشپزخونه روزچین، برای شما مخاطبان عزیز در سیماکوک، دستور پخت چند نوع غذای سیب‌زمینی‌دار را به‌عنوان یک شام ساده با سیب‌زمینی آموزش می‌دهیم. امید که مورد استفاده شما قرار بگیرد و بتوانید در کنار خانواده از آن لذت ببرید.

 

پیشنهاد سه شام ساده با سیب‌زمینی

سیب‌زمینی از آن مواد اولیه‌ای است که تقریبا در هر آشپزخانه‌ای پیدا می‌شود یا می‌توانید خیلی سریع و ارزان آن را تهیه کنید و در پخت و پز استفاده کنید. شام ساده با سیب‌زمینی می‌تواند گزینه‌ای سریع و فوق‌العاده باشد تا بتوانید لحظات خوبی را در کنار خانواده سپری کنید. با پیشنهادهای سیماکوک همراه شوید…

🍲 سوپ سیب‌زمینی و لوبیا

سوپ سیب‌زمینی و لوبیا

مواد لازم برای سوپ سیب‌زمینی و لوبیا

▫ ۶۰۰ گرم سیب‌زمینی خرد‌شده
▫ یک قاشق غذاخوری روغن زیتون
▫ دو حبه سیر خرد‌شده
▫ یک عدد هویج خرد‌شده
▫ یک عدد ساقۀ خرد‌شدۀ کرفس
▫ ۴۰۰ گرم لوبیای پخته‌شده
▫ دو قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی
▫ نمک و فلفل به مقدار کافی
▫ دو قاشق غذاخوری جعفری خرد‌شده
▫ مقداری نخود‌فرنگی در صورت دلخواه
▫ ۸۵۰ میلی‌لیتر آب

طرز تهیه سوپ سیب‌زمینی و لوبیا

سیب‌زمینی وعدۀ غذایی سالمی بوده و علاوه‌بر‌این جزو یکی از مواد مورد‌استفاده در تمامی سوپ‌هاست. سیب‌زمینی موجود در این سوپ همراه با سبزیجات فصل و لوبیا ترکیب می‌شود. از این سوپ می‌توان تحت‌عنوان وعدۀ غذایی کامل در صبحانه و ناهار هم استفاده کنید.

روغن زیتون را در قابلمه‌ای بزرگ داغ کرده و سیر، هویج، ساقه‌های کرفس و سیب‌زمینی را به‌مدت سه تا چهار دقیقه در آن تفت دهید. مابقی مواد را هم بدان اضافه کنید و اجازه دهید تا آب سوپ به جوش بیاید. شعله را قدری کم کنید تا سوپ سر نرود و کمی صبر کنید.

پخت این سوپ را تا زمانی که سیب‌زمینی‌ها نرم می‌شوند، ادامه دهید. سپس، هنگام سرو سوپ مقداری جعفری خرد‌شده روی آن بریزید. اگر جعفری تازه دم دست ندارید، می‌توانید از جعفری خشک هم استفاده کنید؛ برای این منظور باید چند دقیقه زودتر جعفری خشک شده را به سوپ بیفزایید.

 

 

🍲 سیخ سیب‌زمینی

سیخ سیب‌زمینی

مواد اولیه سیخ سیب‌زمینی

▫ دوازده عدد سیب‌زمینی کوچک
▫ یک عدد ذرت
▫ یک عدد پیاز بزرگ
▫ ادویه به مقدار دلخواه
▫ یک عاشق روغن زیتون

طرز تهیه سیخ سیب‌زمینی

سیب‌زمینی‌ها را به مدت پنج دقیقه در آب بپزید. یادتان باشد که سیب‌زمینی‌ها نباید به‌طور‌کامل آب‌پز شوند. ذرت را به هشت تکه تقسیم‌ کنید. در سیخ ابتدا سیب‌زمینی، سپس تکۀ ذرت و بعد از آن هم تکه‌ای از پیاز را قرار دهید و این کار را تکرار کنید. تمامی سیخ‌ها را بدین‌ترتیب آماده کنید.

تمامی ادویه‌های مدنظر خویش را باهم ترکیب کرده و روغن زیتون را هم بدان بیفزایید و سپس این مخلوط را با استفاده از برسی روی سیخ‌های آماده‌شده بمالید. حالا این سیخ‌ها را روی سینی فر قرار داده و در داخل فر از‌ قبل‌ گرم‌‌شده قرار دهید؛ تا زمانی که سیب‌زمینی‌ها و سایر سبزیجات موجود به‌خوبی سرخ شوند، به پخت آن‌ها ادامه دهید.

🍲 سالاد سیب‌زمینی

سالاد سیب‌زمینی

مواد مورد‌نیاز سالاد سیب‌زمینی

▫ یک کیلوگرم سیب‌زمینی خرد‌شده
▫ یک فنجان سس مایونز کم‌چرب
▫ یک عدد لیمو ترش
▫ یک عدد پیاز قرمز خرد‌شده
▫ روغن زیتون
▫ صد گرم ژامبون خرد‌شده
▫ نصف فنجان ریحان خرد‌شده

طرز تهیه سالاد سیب‌زمینی

سیب‌زمینی‌های خرد‌شده را در قابلمه‌ای قرار داده و سپس مقداری آب سرد روی آن‌ها بریزید. پس از اینکه آب به جوش آمد، شعله را کم کنید تا سیب‌زمینی‌ها به‌طور‌کامل آب‌پز شوند. سپس آن‌ها را از قابلمه خارج کرده و آب‌کشی کنید و در داخل کاسه‌ای قرار دهید.

مایونز، مقداری لیمو ترش، پیاز و نمک را در کاسه‌ای دیگر با یکدیگر مخلوط کنید. سیب‌زمینی آب‌پز را به این مخلوط بیفزایید و اجازه دهید تا خنک شود. پس از خنک‌شدن این مخلوط، مقداری روغن را در ماهیتابه قرار دهید و این مخلوط را به مدت سه تا چهار دقیقه بپزید. سپس ادویه و ریحان خرد‌شده را به دلخواه خویش بدان بیفزایید و سرو کنید.

امیدواریم از این سه دستور شام ساده با سیب‌زمینی استفاده کنید و غذاهای خوشمزه‌ای برای اعضای خانواده بپزید. در این بین سوپ سیب‌زمینی و لوبیا رژیمی ترین غذای این لیست سه‌تایی از شام‌های سبک است و سالاد سیب‌زمینی با سس مایونز و مخلفات برای عزیزانی که در رژیم لاغری هستند شاید یک ناپرهیزی کوچک و خوشمزه باشد. 😉

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش تغذیه سالم روزچین
نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *