فواید جنسینگ

شاید در مورد جنسینگ چیزهایی شنیده‌اید، این ماده یک عنصر کلیدی در نوشیدنی‌های انرژی زاست. هنوز هم این ریشه گیاهی جادویی دارای مزایای شگفت انگیز بسیاری است. جنسینگ در سراسر آسیای شرقی و شمال آمریکا کشت می‌شود اما یک گیاه سنتی چینی است که سال‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. گفته می‌شود جنسینگ آمریکایی به آرامش بدن کمک می‌کند در حالیکه جنسینگ آسیایی باعث افزایش انرژی بدن خواهد شد. مزایای کمتر شناخته شده جنسینگ در سراسر جهان گزارش شده است. در این مقاله قصد داریم برخی از فواید شگفت انگیز جنسینگ را بیان کنیم.

۱.بهبود عملکرد شناختی:

هیجان انگیز‌ترین ادعای گزارش شده در مورد جنسینگ، کیفیت تقویت کننده مغز از طریق این گیاه است. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد جنسینگ دارای مزایای بسیاری بر روی عملکرد شناختی، رفتاری و کیفیت زندگی است. مطالعات دیگر نیز مشخص می‌کند که نوشیدن ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلی لیتر از شیر غنی شده با جنسینگ می‌تواند عملکرد شناختی مغز را بهبود ببخشد.

۲.درمان و مبارزه با آنفلونزا:

مصرف منظم جنسینگ می‌تواند در درمان و پیشگیری از آنفلونزا مفید باشد. اگر شما نیز از این بیماری رنج می برید باید کمی جنسینگ بخورید. گزارشات منتشر شده در مجله بین المللی داروهای مولکولی نشان می‌دهد که جنسینگ در مبارزه با آنفلونزا بسیار مفید است.

۳.پیشگیری از دیابت:

این ریشه شگفت انگیز می‌تواند در درمان و پیشگیری از دیابت مفید باشد. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد مصرف جنسینگ سطح قند خون را کاهش داده و در نهایت خطر ابتلا به بیماری دیابت را می‌کاهد. جنسینگ قرمز کره‌ای می‌تواند یک مکمل سودمند برای دیابت نوع ۲ باشد زیرا باعث تنظیم سطح گلوکز می‌گردد.

۴.کاهش خطر ابتلا به سرطان:

مصرف منظم جنسینگ آمریکایی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری سرطان را کاهش دهد. البته دانشمندان و محققان زیادی بر روی این ادعا در حال تحقیق هستند. جامعه سرطان در آمریکا بیان می‌کند که آزمایش‌های بالینی برای تعیین تاثیر این گیاه بر روی افراد نیاز است. هنوز هم تعدادی مطالعه تجربی آسیایی نشان می‌دهد که جنسینگ برای کاهش خطر ابتلا به سرطان می‌تواند موثر باشد.

۵.کاهش و درمان اثر اختلال ADHD :

یکی ازمزایای شگفت انگیز جنسینگ درمان اختلال ADHD است. بیشتر تحقیقات انجام شده ادعا می‌کنند که مصرف جنسینگ می‌تواند نشانه‌های ADHD در کودکان و نوجوانان را کاهش دهد. نتایج امیدوار کننده در یک مطالعه کره‌ای نشان داده شده است. هر چند تحقیقات بیشتری برای تایید این ادعا نیاز است.

۶.بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن:

در طول زندگی، سیستم ایمنی بدن ما دوره‌های بالا و پایینی را تجربه می‌کند. این موضوع به خاطر تغییر سبک زندگی، موقعیت و سایر محرک‌های بیرونی است. خوشبختانه، بیشتر مطالعات تجربی نشان می‌دهد که جنسینگ آمریکایی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند وعملکرد آن را بهبود ببخشد. بنابراین اگر شما نیز به ریکاوری و بازیابی سریع سیستم ایمنی بدن خود نیاز داشتید می‌توانید از این گیاه به عنوان یک مکمل طبیعی استفاده نمایید.

۷.افزایش انرژی فیزیکی و ذهنی:

یکی از مزایای اصلی مصرف جنسینگ؛ توانایی آن در افزایش سطح انرژی بدن است. برای سال‌ها، این گیاه در نوشیدنی‌های انرژی زا ، مکمل‌های دارویی و چای‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.میلیون‌ها نفر بر روی عملکرد این گیاه تکیه کرده‌اند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد ریشه گیاه جنسینگ در کاهش خستگی بیماران مبتلا به سرطان مفید بوده است. بیشتر ورزشکاران نیز از این گیاه برای افزایش سطح انرژی خود استفاده می‌کنند.

۸.کاهش اثرات اختلال نعوظ:

مردان مبتلا به اختلال نعوظ معمولا از استرس‌های روانی بی سابقه‌ای رنج می‌برند. با این حال ، اختلال در نعوظ دیگر نباید به عنوان یک مشکل غیر قابل درمان در نظر گرفته شود. بر اساس مطالعات انجام شده در کره، ۶۰ درصد از مردانی که از مکمل‌های حاوی جنسینگ به طور منظم استفاده می‌کردند، بهبود قابل توجهی در اختلال نعوظ خود گزارش کرده‌اند. به طور مشابه، یک مجله بریتانیایی دریافته است که جینسنگ قرمز در درمان اختلال نعوظ موثر است. جینسنگ یک درمان طبیعی امیدوار کننده برای مردان نا امید سراسر جهان است!

منبع :

برگرفته از وب سایت مجله سلامت بخش تغذیه سالم

مجله سلامت

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *