غذاهای رژیمی خوشمزه

 

در زندگی صنعتی و پر‌تنشی که این روزها بسیاری از ما با آن دست‌و‌پنجه نرم می‌کنیم، توجه به غذاهایی که می‌خوریم، می‌تواند نقش مؤثری در سلامتی جسم و روانمان ایفا کرده و از بروز بسیاری از بیماری‌ها نظیر فشار خون، بیماری‌های قلبی، سرطان و… جلوگیری کند. به همین سبب است که امروزه دیگر مصرف غذاهای رژیمی مختص افراد دارای اضافه‌وزن نیست و همۀ افراد در هر سنی باید به سبک غذا خوردن خود توجه کنند تا از بیماری‌ها در امان مانده و بسیاری از سموم را با کمک سبزیجات و رژیم غذایی مناسب، از بدن خود خارج کنند. اگر شما نیز به سلامت بدن خود اهمیت می‌دهید یا در پی کاهش وزن هستید، با ما همراه باشید تا غذاهای رژیمی خوشمزه برای شام و ناهار را به شما معرفی کنیم.

تهیه غذاهای رژیمی خوشمزه با گریل کردن!

بسیار از افراد تصور می‌کنند عبارت «غذاهای رژیمی خوشمزه» تنها برای انواع سبزیجات پخته و خام استفاده می‌شود و به‌طور‌کلی غذای رژیمی خوشمزه و سیر‌کننده وجود ندارد. اما جالب است بدانید تنها با گریل‌کردن و حذف روغنی که برای سرخ‌کردن غذاها استفاده می‌کردید، می‌توانید غذاهای رژیمی خوشمزه و خوش‌آب‌و‌رنگی تهیه کنید. به انتخاب و سلیقۀ خود گوشت قرمز، تکه‌های مرغ یا ماهی را با ادویۀ گوناگون مزه‌دار کرده و در یک ماهیتابه چدن گریل کنید. برای این کار می‌توانید کف ماهیتابه را با یک قلموی آغشته به روغن زیتون کمی چرب کنید.

سوپ سبزیجات یکی از غذاهای رژیمی خوشمزه برای لاغری

اگر هدفتان از رژیم‌گرفتن، کاهش وزن است، حتماً سوپ سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید. این سوپ انواع ویتامین‌های مورد نیاز بدنتان را تأمین می‌کند، شما را به‌خوبی سیر می‌کند و یکی از عالی‌ترین انواع غذاهای رژیمی خوشمزه محسوب می‌شود. تره فرنگی، جعفری، پیاز، هویج، کرفس، مارچوبه، سیر و… را شسته و خرد کنید و به همراه ادویه و آب مرغ بپزید. در صورت تمایل می‌توانید این سوپ خوش طعم را با تکه‌ای نان جو نوش جان کنید.

 

 

سالاد یونانی

سومین نوع از غذاهای رژیمی خوشمزه، سالاد یونانی

سالاد یونانی یکی از آن غذاهای رژیمی خوشمزه و پر‌حجم است که هم انرژی خوبی برای بدنتان تأمین می‌کند و هم به‌خوبی سیرتان خواهد کرد. برای تهیه سالاد یونانی به زیتون سیاه، کاهو، فلفل سبز، گوجه‌فرنگی و خیار خرد‌کرده نیاز دارید. به این مواد تکه‌های پنیر فتا، خرده‌های گردو، سرکه یا آب‌لیمو، روغن زیتون، نمک و فلفل سیاه اضافه کرده و نوش جان کنید. در صورت تمایل می‌توانید تکه‌های مرغ گریل‌شده را نیز به این ترکیب خوش‌طعم اضافه کنید و لذت ببرید.

خوراک کدو سبز و قارچ، چربی سوزترین نوع غذاهای رژیمی خوشمزه

اگر شما هم عاشق قارچ و کدو سبز هستید و به‌دنبال فهرستی از غذاهای رژیمی خوشمزه می‌گردید، خوراک کدوسبز و قارچ را در ابتدای فهرست خود قرار دهید. این غذای پر‌انرژی تقریباً برای همه افراد، حتی آنان که دارای پرهیز غذایی مشخصی هستند، مناسب است. برای تهیه این خوراک کدو را حلقه حلقه بریده به همراه قارچ خرد کرده و پیاز در ظرف مناسبی بریزید و روی آن کمی سرکه، روغن زیتون و نمک و فلفل بریزید. سپس آن‌ها را به مدل ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۲۰۰ درجه کباب کنید.

خواندن سایر متن‌های مرتبط با رژیم گیاهی را از دست ندهید.

 

منبع : برگرفته از وب سایت روزچین بخش تغذیه سالم روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *