تارت سیب
تارت سیب

خوردن یک عصرانه پاییزی قطعا شما را سرحال‌تر می‌کند. تارت سیب در کنار یک فنجان چای یا قهوه می‌تواند یک عصرانه دلچسب و دلپذیر را برای شما رقم بزند. تارت انواع مختلفی دارد که اگر خاطرتان باشد قبلا در روزچین طرز تهیه تارت پنیری و تارت شکلاتی خوشمزه را به شما آموزش داده بودیم. در این مقاله هم آموزش تصویری تارت سیب را برای شما آماده کرده‌ایم.

تارت سیب

مواد لازم برای تهیه تارت سیب

▫ سیب: پنج عدد
▫ شکر: ۱۲۰ گرم
▫ تخم‌مرغ: دو عدد
▫ شیر: ۱۷۵ میلی‌لیتر
▫ آرد گندم: ۱۸۰ گرم
▫ بیکینگ‌پودر: یک‌ونیم قاشق غذاخوری
▫ مربای زردآلو: سه قاشق غذاخوری
▫ آب: دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه تارت سیب

در گام اول هسته‌ی سیب‌ها را دربیاورید. پوست سیب‌ها را بگیرید. سه عدد از سیب‌ها را به چهار تکه تقسیم کنید. قطعات سیب را در مخلوط‌کن بریزید. سپس تخم‌مرغ، شیر، شکر، بیکینگ‌پودر و آرد گندم را هم اضافه کنید. در حدود دو تا سه دقیقه مواد را در مخلوط‌کن ترکیب کنید تا کاملا یکدست و نرم شوند.

یک قالب کمربندی با قطر ۲۳ سانتی‌متر (نه اینچ) انتخاب کنید. درون آن را روغن بزنید و آرد بپاشید تا خمیر آماده شده به ظرف نچسبد. حال خمیر آماده شده را درون قالب بریزید. دو سیب دیگر را ورقه‌ورقه کنید. سیب‌های ورقه شده را به صورت دایره‌ای روی خمیر درون قالب بچینید.

 

فر را از قبل روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) تنظیم کنید. قالب را در فر به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید. بعد از گذشت ۴۵ دقیقه قالب را از فر خارج کنید و قبل از اینکه قالب را باز کنید اجازه دهید کمی در دمای آشپزخانه سرد شود.

مربای زردآلو و آب را در یک کاسه با هم ترکیب کنید. به مدت چند ثانیه آن را در مایکروفر گرم کنید. سپس خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. حالا کمربند قالب را باز کنید و ترکیبی را که با زردآلو آماده کرده‌اید، با فرچه روی تارت سیب بمالید.

تارت سیب
حال خوب با تارت سیب. حال هم را خوب کنیم، دنیا جای قشنگتری می‌شود.

قبل از سرو کردن این تارت سیب پاییزی اجازه دهید کاملا دسر ما سرد شود و سپس آن را میل کنید. روزچین آرزومند لحظات شیرینی برای شماست.

 

منبع :

برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *