لاکتیویا یک محصول لبنی خوشمزه از شرکت کاله است که دارای میلیونها باکتری فعال پروبیوتیکی می باشد. لاکتیویا تنها محصول لبنی حاوی نوعی باکتری فعال پروبیوتیکی به نام لاکتیگوار® است که به طور فعال در بهبود فرآیند گوارش افراد، به‌ویژه افراد مبتلا به یبوست به صورت موثری مفید است.

lactivia لاکتیویا

نتایج تحقیقات علمی نشان می‏دهد حدود نیمی از جامعه ایرانی بالخصوص زنان، دچار عارضه عبورومرور کند مواد غذایی در سیستم گوارش، یعنی یبوست هستند که این مشکل از علت‌هایی مانند استرس، عادت‌های نادرست غذایی، فعالیت و کار زیاد، مشغولیت فراوان، مسافرت‏های کاری متوالی و عدم تحرک ناشی می‏شود. از طرفی یکی از اهداف اساسی و بنیادین شرکت کاله، بالاتر بردن سطح سلامت هموطنان است که می‌توان یکی از عملی‌ترین گامها در تحقق این هدف را، ‌تولید محصول جدیدی از کاله عنوان کرد که همان «ماست‌ و ماست نوشیدنی لاکتیویا» است. تولید محصول فراسودمند را می‌توان گام بزرگی در کمک به بهبود مشکلات گوارشی مصرف کنندگان به خصوص بانوان ایرانی دانست. مصرف محصولات لاکتیویا به‌عنوان نخستین و تنها محصول لبنی در ایران که حاوی باکتری پروبیوتیک لاکتیگوار® یا BB12 است، توسط «انجمن تغذیه ایران» نیز توصیه شده است. لاکتیویا را می‌توانید هرروز همراه غذای خود بنوشید.

lactivia لاکتیویا

با توجه به این‌که لاکتیویا یک محصول لبنی است، هر شخصی که نسبت به شیر آلرژی یا عدم تحمل لاکتوز دارد، بهتر است پیش از مصرف لاکتیویا با پزشک معالج خود مشورت کند. لازم به ذکر است که لاکتیویا صرفاً یک محصول غذایی است و خواص درمانی و دارویی ندارد. از این رو، این محصول جایگزین داروها و روش‏های درمانی نیست و همان‌طور که مطالعات علمی نیز اثبات کرده، می‏تواند به صورت طبیعی به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک کند.

انجمن تغذیه ایران، به عنوان معتبرترین و قابل‌اعتمادترین انجمن غذایی ایران، با بررسی اسناد و مدارک مرتبط با اثربخشی ماست‌نوشیدنی لاکتیویا در بهبود گوارش به‌صورت طبیعی و با انجام برخی آزمایش‏های موردنیاز، سودمندی این محصول را تأیید کرده است و مصرف این محصول را توصیه می‌کند.

مقایسه ماست نوشیدنی لاکتیویا با دوغ

۱.کلسیم بیشتر دریافت کنید

دوغ نوشیدنی سنتی ایرانی است که از رقیق کردن ماست با آب و افزودن نمک و سبزی‌های معطر تهیه می‌شود. درواقع، هنگام تهیه دوغ، نصف لیوان ماست یا کمتر به یک لیوان دوغ تبدیل می‏شود. درنتیجه با رقیق شدن ماست کلیه املاح و مواد مغذی آن نیز کاهش می‏یابد. درحالی‌که لاکتیویا نوعی ماست‌نوشیدنی است که با رقیق کردن ماست حاصل نشده است؛ بنابراین لاکتیویا در حجم مساوی به اندازه شیر و ماست، از پروتئین، کلسیم و املاح معدنی برخوردار است. شما با نوشیدن لاکتیویا به‌جای دوغ می‏توانید مقدار بیشتری کلسیم و پروتئین دریافت کنید.

۲. مشکل عدم تحمل لاکتوز

لاکتوز، قند موجود در شیر است که در روده به کمک آنزیم لاکتوز، شکسته و هضم می‏شود. در بسیاری از افراد، این آنزیم پس از دوران نوزادی غیرفعال شده و درنتیجه فرد پس از خوردن شیر و محصولات لبنی قادر به هضم لاکتوز نخواهد بود؛ بنابراین با نفخ، دل‌پیچه و دردهای شکمی مواجه می‏شود. مجموعه این ناراحتی‏های گوارشی باعث می‏شود که فرد مصرف لبنیات را متوقف کند و در درازمدت با عوارض ناشی از عدم مصرف لبنیات مواجه شود.

عدم تحمل لاکتوز از کمبود آنزیم لاکتاز در سلول‏های روده و درنتیجه توقف هضم لاکتوز یا قند شیر ناشی می‏شود. در نبود آنزیم لاکتاز، باکتری‏های پروبیوتیک قادر به شکستن قند لاکتوز بوده و درنتیجه مشکل عدم تحمل لاکتوز را به آسانی و به روشی طبیعی برطرف می‏کند.باز برای مصرف مداوم و هر روزه بهتر است تحت نظارت و مشاوره پزشک صورت گیرد

lactivia لاکتیویا

۳.پایان یبوست

دوغ سنتی در حقیقت، همان ماست رقیق‌شده است و دارای باکتری‏های پروبیوتیک نیست، درحالی‌که لاکتیویا یک نوشیدنی لبنی حاوی باکتری پروبیوتیک لاکتیگوار® است.

لاکتیگوار® نه تنها به‌خوبی به مخاط روده می‏چسبد و مقاومت بالایی در برابر صفرا و اسید معده دارد، بلکه باکتری‌های بیماری‌زای دستگاه گوارش را نیز مهار می‏کند.

مصرف روزانه لاکتیویا و گنجاندن آن به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم، می­تواند به‌طور طبیعی به تنظیم عملکرد دستگاه گوارش کمک کند. با توجه به این خصوصیات، لاکتیویا، به‌ویژه برای افراد مبتلا به یبوست، سودمند است؛ بنابراین برای برخورداری از منافع مصرف پروبیوتیک‏ها، از جمله تنظیم فعالیت دستگاه گوارش و رفع مشکل یبوست، بهتر است مصرف روزانه ماست‌نوشیدنی لاکتیویا را جایگزین دوغ کنی

۴.ایمنی در برابر آلودگی هوا

همه ساکنان کلان‌شهرها، به‌طور روزمره با مشکل آلودگی هوا مواجه هستند. یکی از آلاینده‏های مهم و عمده هوا که از دود اتومبیل‏ها حاصل می‏شود، سرب است. این ماده‏ سمی می‏تواند از طریق مجاری تنفسی و گوارشی به‌راحتی وارد بدن شود.

علائم ناشی از مسمومیت با سرب شامل درد شکم، خستگی و عدم تمرکز، کم‌‌خونی، اختلالات عصبی، سردرد، بی‏خوابی، افسردگی و آسیب‏‌های کلیوی است.

یکی از راه‌حل‏های مناسب برای محافظت از بدن در برابر آلودگی هوا، استفاده از لبنیات است. لبنیات حاوی مقدار قابل‌توجهی کلسیم است که مانع از جذب سرب در روده می‏شود و درنتیجه بدن را در مقابل مسمومیت با سرب و آسیب‏های ناشی از آن محافظت می‏کند.

lactivia لاکتیویا

ماست‌نوشیدنی لاکتیویا نسبت به دوغ، از کلسیم بیشتری برخوردار است، بنابراین ایمنی بیشتری نیز در مقابل آلودگی هوا فراهم می‏کند. همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به وبسایت کاله مراجعه کنید.

مراکز فروش

ماست نوشیدنی لاکتیویا را میتوان از مراکز زیر تهیه نمود:

فروشگاههای معتبر تهران، مازندران و گیلان (کاله کرنرها

فروشگاههای سون تن تهران و شمال

هایپر استار ارم، پالادیوم، هایپر می اکباتان، هایپر می سبحان یا قیطریه

شهروند بیهقی، شهروند ایران زمین

گلستان پاسداران

دی مارت

سوپرمارکتی فامیلی مارکت

سوپرمارکت ژیوار قیطریه

گلستان دریانی (شعبه آتی ساز)

پرشین سنتر

سوپر مارکت روژان

جام جم(۱-۲)

۳۶۵ پاسداران

باران

هایپر امیر

سوپرمارکت سینا

سوپرمارکت محسنیان دریانی

زرفام(۱-۲)

سوپر مارکت شیراز

هایپر ۳۶۵ آصف

دنیز

رنگارنگ

سوپر بهار

هایپر مارکت قیطریه

سوپر جم

هایپر فرشته

تک مرزداران

هایپرمارکت فرمانیه

 

منبع :

برگرفته از وب سایت مجله سلامت بخش تغذیه سالم

مجله سلامت

نمایش مطالب مرتبط بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *