نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه کمپوت سیب خوشمزه + نکات مهم و کلیدی

در این مقاله طرز تهیه کمپوت سیب با دو روش راحت و آسان و طعمی دلنشین و عالی را مشاهده می کنید که با به کارگیری این دستور پخت می توانید در منزل و بدون وسایل و ابزار خاص با سیب هایی که احنمال می رود در یخچال مانده و پژمرده و خراب شود، کمپوت خوشمزه و خوش طعمی تهیه نموده و نوش جان فرمایید. با این دستور پخت عالی و کامل تا پایان همراه ما باشید.

طرز تهیه کمپوت سیب خانگی خوش طعم و عالی :

کمپوت سیب از آن دسته کمپوت های خوشمزه و خوش طعمی است که به راحتی در منزل تهیه می شود و طرفدارهای زیادی دارد. بر همین اساس در این مطلب به بیان آموزش و طرز تهیه کمپوت سیب می پردازیم که می تواند آموزشی مفید و کاربردی برای شما باشد.

مواد لازم برای تهیه کمپوت سیب :

سیب : ۲۰ عدد کوچک

شکر : یک لیوان

آب : شش لیوان

هل : دو یا سه عدد

گلاب : به مقدار لازم

زعفران : به مقدار لازم

آبلیمو : کمی

طرز تهیه کمپوت سیب درسته :

برای تهیه این نوع کمپوت سیب ابتدا سیب را پوست گرفته و آنها را در مخلوط آب و کمی آبلیمو قرار دهید. استفاده از آبلیمو به این دلیل است که رنگ سیب ها تیره نشود.

آب و شکر را مخلوط نموده و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. نیازی به غلیظ شدن این مخلوط نیست و همین که شکر به طور کامل در آب حل شود و دو سه جوش بزند کافی است. در این لحظه سیب ها را آبکشی نموده و درون قابلمه حاوی آب و شکر قرار دهید.

به مرور رنگ سیب ها تغییر میکند، برای این کار از حرارت متوسط استفاده کنید و بگذارید حدود یکساعت بپزد. البته ملاک ما نرم شدن سیب ها است که بعد از اطمینان از آن و همچنین غلظت آب و شکر، هل زعفران و گلاب را اضافه نموده و میگذاریم حدود پنج دقیقه دیگر بپزد. بعد شعله را خاموش کنید.

بعد از سرد شدن کمپوت ها آنها را در ظرف مورد نظر بکشید و نوش جان کنید و باقی مانده کمپوت ها را نیز در ظرف دربسته ریخته و در یخچال قرار دهید.

طرز تهیه کمپوت سیب ریز شده :

در صورتی که تمایل دارید از سیب های ریز و خرد شده برای تهیه کمپوت سیب استفاده نمایید، بعد از پوست گرفتن و خرد کردن سیب ها آنها را داخل مخلوط آب و آبلیمو قرار دهید و طبق دستور پخت بالا دیگر مراحل را انجام دهید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که برای پخت این نوع کمپوت زمان کمتری نیاز است و باز هم ملاک را نرم شدن سیب ها در نظر بگیرید.

نکات مهم برای تهیه کمپوت سیب در منزل :

با آموزش و طرز تهیه کمپوت سیب به طور کامل آشنا شدید، امیدواریم با به کارگیری این آموزش کمپوت های خوشمزه و خوش طعمی بپزید و در کنار اعضای خانواده نوش جان فرمایید. در بخش مربا و ترشیجات می توانید از دیگر آموزش های مفید و جالب دیدن فرمایید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل