نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه شامی لذیذ و خوشمزه + نکات کلیدی

شامی یکی از انواع غذای ایرانی بسیار لذیذ است که مورد استقبال همه قرار می گیرد . در این مطلب ما نکات طلایی را برای طرز تهیه شامی خوشمزه در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. در تهیه شامی از گوشت چرخ کرده استفاده می شود . شامی در نقاط مختلف ایران دستور پخت های متفاوتی دارد که در این مطلب ما رایج ترین طرز تهیه شامی را آموزش داده ایم .

مواد لازم

تخم مرغ : ۴ عدد
پیازمتوسط : ۲ عدد
گوشت چرخ کرده : ۱ کیلو
نمک : به میزان لازم
زردچوبه : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
سیر : ۴ حبه
آرد نخود چی : دو قاشق غذا خوری
روغن مخصوص سرخ کردنی یا روغن جامد : به میزان لازم

طرز تهیه شامی

برای طرز تهیه شامی ظرف مناسبی را برداشته و تخم مرغ ها را درون ظرف ریخته و به خوبی هم بزنید اگر می خواهید شامی ها به خوبی پف کنند تخم مرغ ها را مدت زمان بیشتری هم بزنید.
سپس پیاز ها را به خوبی بشویید و با طرف ریز رنده پیاز ها را به خوبی رنده کنید .

سپس با دستمالی تمیز آب پیاز را بخوبی بگیرید .

بعد حبه های سیر را پوست بکنید و آن ها را نیز با طرف ریز رنده به خوبی رنده کنید. در مرحله بعدی طرز تهیه شامی گوشت را به خوبی با سیر و پیاز مخلوط کنید.

بعد از مخلوط شدن کامل گوشت با سیر و پیاز , تخم مرغ ها را که قبلا در ظرف دیگری به خوبی هم زده اید همراه با نمک و فلفل و زرد چوبه به مواد اضافه کنید سپس آرد نخودچی را به مخلوط اضافه کرده و آنقدر مخلوط شامی را ورز دهید تا مواد به طور یکنواخت و به خوبی باهم مخلوط شوند .


در تابه ای مناسب روغن بریزید و تابه را بر روی شعله گاز قرار دهید تا روغن به خوبی داغ شود سپس مخلوط شامی را به فرم های مناسبی در آورید .

مخلوط های شامی فرم گرفته شده را در درون روغن بیندازید تا بخوبی سرخ شوند وقتی که یک طرف شامی ها بخوبی سرخ شد به کمک چنگال و قاشق طرف دیگر شامی ها را برگردانده تا سرخ شوند و بعد از سرخ شدن کامل شامی ها آن ها را از درون روغن در آورید و در صافی مناسبی قرار دهید تا روغن اضافه آن ها خارج شود و بعد از خارج شدن روغن شامی ها آن ها را درون ظرف مناسبی بگذارید.

نکات طلایی برای طبخ بهتر شامی

بعد از این که شامی ها به طور کامل سرخ شدند آن ها را در ظرف مناسبی قرار دهید و می توانید شامی ها را با برش های پیاز و خیار شور و گوجه و جعفری تزیین کنید . امیدواریم از آموزش طرز تهیه شامی در مجله آرگا لذت برده باشید شامی را می توانید با نان و سس گوجه فرنگی و یا همراه برنج و نوشیدنی دلخواهتان در کنار خانواده میل کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل