نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه شله زرد خوشمزه، دسر اصیل ایرانی

طرز تهیه شله زرد

شله زرد یک دسر اصیل ایرانی است که معمولا در مهمانی‌ها و مناسبت‌های خاص پخته می‌شود. پایه اصلی تهیه شله زرد برنج ایرانی است و زعفران، عضو جدایی ناپذیر آن. پختن یک شله زرد خوشمزه، راز و رمزهای خاص خودش را دارد. با ما در سیما کوک، همراه شوید و طرز تهیه شله زرد خوشمزه را ببینید.

مواد لازم برای تهیه شله زرد برای ۷ نفر

برنج ایرانی: یک فنجان
آب: ۸ پیمانه
زعفران دم شده غلیظ: نصف پیمانه
کره: یک چهارم فنجان
شکر: دو پیمانه
گلاب: نصف فنجان
پودر هل: یک قاشق غذاخوری
خلال بادام و خلال پسته: به مقدار لازم

فیلم طرز تهیه شله زرد ایرانی

طرز تهیه شله زرد خوشمزه، در عین سادگی نیاز به دقت بسیار بالایی دارد که خانم‌های باسلیقه از آن بهره‌می‌برند. برای تهیه این دسر خوشمزه در ابتدا، برنج را در ۸ پیمانه آب بجوشانید تا نرم شود. در همین مرحله دو پیمانه شکر به برنج اضافه کنید. اجازه دهید شکر با برنج بجوشد تا مطابق ویدئو، مخلوط غلیظی حاصل شود. حالا کره را اضافه کرده و خوب هم بزنید. اجازه دهید برنج با مخلوط کره و شکر بجوشد تا غلظت بیشتری پیدا کند.

در این مرحله، زعفران دم شده را اضافه کنید و با مواد به خوبی مخلوط کنید. حالا گلاب را اضافه کنید و باز هم بزنید. حالا نوبت پودر هل است. پودر هل را که از قبل آماده کردید، ذره ذره اضافه کنید. شله زرد را روی حرارت مستقیم آن‌قدر هم بزنید تا غلظت پیدا کند. خلال بادام را اضافه کنید و بگذارید مقداری دیگر بجوشد.

بعد از حدود ۲۰ دقیقه، شله زرد خوشمزه شما آماده است. اجازه دهید شله زرد به خوبی سرد شود و بعد می‌توانید آن را سرو کنید. بعد از اینکه شله زرد را در ظرف دلخواهتان ریختید، می‌توانید روی آن را با دارچین و خلال پسته تزئین کنید.

فوت کوزه‌گری پخت شله زرد

منبع : برگرفته از وب سایت روزچین بخش دسر و پیش غذا

روزچین

خروج از نسخه موبایل