نماد سایت سیماکوک

چگونه در منزل شیره خرما درست کنیم؟

شیره انگور و شیره خرما از انواع شیره های خوشمزه و سنتی هستند که دارای خواص زیادی برای بدن می باشند و شما می توانید با رعایت کردن نکات بهداشتی این شیره های مقوی و خوش طعم را در منزل تهیه کنید. روش درست کردن شیره خرما بسیار راحت و ساده تر از شیره انگور است و با کمک خرمای بدون هسته و آب جوش می توانید شیره خرما را به راحتی در منزل تهیه کنید.

از خرما علاوه بر استفاده در شیرینی ها و دسرهای متفاوت در طرز تهیه سرکه خرما و شیره خرما استفاده می شود. در برخی از شهر های ایران از شیره خرما در طرز تهیه حلوا استفاده می کنند و همچنین خوردن شیر برنج و شیر و ارده با شیره خرما در فصل زمستان از عادات غذایی مرسوم در بین بسیاری از مردم شهر های همدان و تبریز و اراک و … است.

مواد لازم

طرز تهیه شیره خرما

ابتدا خرماها را بشویید و سپس آن ها را از وسط نصف کنید و هسته های خرما را جدا کنید سپس در درون قابلمه ای مناسب خرماها را به همراه آب جوش بریزید و اجازه دهید تا خرماها به مدت ۳۰ دقیقه در درون آب جوش بمانند سپس بعد از مدت زمان ذکر شده قابلمه را بر روی حرارت گاز قرار دهید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد بعد از اینکه آب به دمای جوش رسید شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا خرماها به مدت ۵ دقیقه دیگر نیز بجوشند و نرم شوند توجه داشته باشید که پخت خرما را باید تا زمانی ادامه دهید که خرماها کاملا نرم شوند سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید خرماها به مدت ۳۰ دقیقه دیگر نیز در درون همان آب باقی بمانند.

سپس خرماها را در درون صافی بریزید و با کمک دست خرماها را آرام آرام فشار دهید تا شیره خرما جدا شود و از صافی خارج شود توجه داشته باشید که نباید گوشت و پوست خرما از صافی رد شود.
در مرحله بعدی طرز تهیه شیره خرما دوباره شیره صاف شده خرما را بر روی حرارت گاز قرار دهید تا شیره بجوشد و غلیظ شود شیره خرما را باید مدام هم بزنید تا ته نگیرد و نسوزد.

نکات طلایی برای تهیه شیره خرما

شیره خرما دارای همان خواص خرما است و این شیره خوشمزه دارای فسفر و آهن است که مصرف آن در وعده صبحانه باعث فعال شدن سلول های عصبی و پیشگیری از کم خونی می شود. شیره خرما همچنین برای تسکین درد های رماتیسمی و امراض وریدی و شریانی مفید است. در این مطلب با طرز تهیه شیره خرما آشنا شدید که امیدواریم از تهیه این شیره مقوی و انرژی زا در منزل نهایت لذت را ببرید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل