نماد سایت سیماکوک

لذت پخت کوفته نخودچی لذیذ و متفاوت را حتما امتحان کنید

کوفته یکی از انواع غذاهای قدیمی و در عین حال بسیار معروف و محبوب در میان ما ایرانی ها می باشد. در این مطلب ما قصد داریم تا شما دوستان عزیز را با طرز تهیه کوفته نخودچی بسیار خوشمزه و لذیذ آشنا کنیم تا شما کدبانوهای خوش سلیقه ایرانی بتوانید به راحتی آن را در منزل تهیه کرده و در کنار خانواده و دوستان خود میل نمایید.

کوفته ها بسیار متنوع می باشند و بسته به نوع ذائقه می توانید آن ها را تهیه کرده و از خوردن آن ها لذت ببرید. از انواع کوفته های لذیذ و پرطرفدار می توان کوفته تبریزی، کوفته نخودچی و کوفته قلقلی را نام برد.

مواد لازم

طرز تهیه کوفته نخودچی

قبل از شروع به کار زعفران را در نصف استکان آبجوش حل کنید و بگذارید تا خوب دم بکشد.

یکی از پیازها را رنده کرده و آن را با گوشت چرخ شده مخلوط نمایید سپس آرد نخودچی و زعفران دم کرده و تخم مرغ را به آن ها اضافه کرده و خوب با یکدیگر ترکیب نمایید. پس از آن نمک و فلفل را نیز اضافه کرده و مواد را خوب ورز دهید. بگذارید تا حدود نیم ساعت ثابت بماند.

در این مدت شما می توانید پیاز را ریز کرده و آن را به همراه کمی روغن داخل تابه سرخ نمایید. پس از اینکه پیاز سرخ شد زردچوبه را به آن اضافه کرده و خوب تفت دهید. آب و نمک را به پیاز داغ اضافه کرده و آن را روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید.

در مرحله پایانی طرز تهیه کوفته نخودچی مایه کوفته را به شکل گلوله های کوچک در آورده و آن ها را داخل تابه روغن به مدت ۱۰ دقیقه سرخ نمایید. پس از آن گلوله ها را به آب جوشیده اضافه کرده و به همراه آن ها آبلیمو یا سرکه و شکر را اضافه کرده و بگذارید تا روی حرارت متوسط بماند تا غذا خوب جا افتاده و مغز پخت شود.

نکات طلایی در پخت کوفته نخودچی

پس از آن که غذا آماده شد آن را داخل ظرفی مناسب قرار داده و با برگ جعفری و هویج آب پز شده تزئین نمایید. می توانید آن را با سبزی خوردن و نان میل نمایید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. امیدواریم از طرز تهیه کوفته نخودچی لذیذ و خوشمزه لذت برده باشید و بتوانید آن را به راحتی در منزل برای افراد خانواده خود تهیه نمایید. در صورت تمایل برای آشنایی با طبخ انواع کوفته کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل