نماد سایت سیماکوک

لذت تهیه ترشی لوبیا سبز در منزل را از دست ندهید

ترشی ها را می توانید با انواع خوراکی ها و میوه ها تهیه کنید که ترشی لوبیا سبز یکی از انواع ترشی ها با طعم متفاوت است. در روش درست کردن ترشی لوبیا سبز می توانید از سرکه انگور و گوجه فرنگی و سیر و فلفل قرمز و فلفل سبز و نمک و رب گوجه فرنگی استفاده کنید.

ترشی ها انواع مختلفی دارند و بهتر است هر کدبانویی با روش تهیه چند نوع ترشی آشنا باشد. ترشی بامیه و ترشی انبه و ترشی لوبیا سبز جزء ترشی ها با طعم متفاوت هستند و شما می توانید این نوع ترشی ها را به همراه انواع پلو و گوشت میل کنید.

مواد لازم

گوجه فرنگی رنده شده : ۱ کیلو
لوبیا سبز خرد شده : ۱ کیلو
نمک : به میزان لازم
فلفل : به میزان لازم
سرکه قرمز : به میزان لازم
سیر خرد شده : به میزان لازم
فلفل سبز و فلفل قرمز : به میزان لازم
رب گوجه فرنگی : ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

ابتدا لوبیا سبز های خرد شده را به همراه گوجه فرنگی رنده شده در درون قابلمه مناسبی بریزید و سپس قابلمه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار دهید تا آب گوجه فرنگی ها به خوبی جذب شود و لوبیا سبز ها پخته شوند سپس قابلمه را از روی حرارت گاز بردارید و رب گوجه فرنگی و فلفل قرمز و فلفل سبز خرد شده را به همراه سیر و نمک و فلفل به ترشی اضافه کنید. در مرحله آخر طرز تهیه ترشی لوبیا سبز بعد از سرد شدن ترشی آن را در درون بطری های شیشه ای بریزید و سپس روی همه مواد درون شیشه را با کمک سرکه انگور بپوشانید و درب بطری را محکم ببندید و بطری ترشی را در جایی خشک و خنک به مدت ۱ هفته قرار دهید تا ترشی آماده سرو شود.

ترشی لوبیا سبز جزء ترشی های با مزه تند است و اگر شما می خواهید ترشی خوشمزه تری داشته باشید بهتر است در هنگام طرز تهیه ترشی لوبیا سبز به این ترشی میزان فلفل و سیر بیشتری را اضافه کنید. اگر تمایل دارید با روش تهیه ترشی های مختلف آشنا شوید می توانید به بخش انواع ترشی مراجعه کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل