نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه کیک فندقی شکلاتی خوش پخت و خوشمزه

در این آموزش با طرز تهیه کیک فندقی شکلاتی آشنا می شوید که این کیک از مجموعه خانواده کیک و شیرینی ها ست که می توانید آن را برای مهمانی ها و یا برای دور همی ها تهیه و در کنار عزیزانتان از خوردن آن لذت ببرید.

در روز های گذشته با طرز تهیه کیک عسلی و طرز تهیه کیک زنجبیلی خوش پخت و خوش طعم آشنا شدید، امیدواریم از دستور تهیه کیک فندقی نیز نهایت استفاده را ببرید.

مواد لازم:

طرز تهیه کیک فندقی :

برای پخت کیک فندقی ابتدا فر را روشن کرده و در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد قرار دهید، تا فر گرم شود.

قالب ۳۰ در ۴۰ را کاغذ روغنی انداخته و چرب کنید، اندازه قالب بستگی به نظر شما همراهان گرامی دارد. کره، وانیل و شکر را هم بزنید تا کرمی رنگ شود و کف کند تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه کنید و مواد را با همزن به مدت ۱ دقیقه هم بزنید.

فندق را اضافه کرده آرد و بکینگ پودر را کم کم به مواد اضافه کنید و هم بزنید. می توانید از کاکائو هم استفاده کنید.

سپس بقیه مواد را اضافه کنید و با هم زن برقی بزنید تا مواد صاف و یکدستی بدست آید. در مرحله پایانی طرز تهیه کیک فندقی, مواد را داخل قالبی که از قبل آماده کرده اید بریزید و در فر به مدت ۴۵ دقیقه قرار دهید بعد از اینکه از فر در آوردید روی آن دستمال تمیزی بیندازید و بگذارید تا سرد شود.

مواد لازم برای تزیین کیک فندقی :

ابتدا شکلات تخته ای را در ظرفی ریخته و خوب ذوب کنید. سپس پودر قند را اضافه کنید تا جایی که موادمان کمی رقیق شود. خامه یا شیر را اضافه کنید و هم بزنید.

سپس شکلات آماده شده را بر روی کیک بریزید. و به سلیقه خودتان تزیین کیک خانگی و خوشمزه تان را انجام دهید.

در این مطلب دستور پخت کیک فندقی خوش پخت و خوشمزه را به شما آموزش دادیم آن را برای عصرانه آماده و در کنار چای و یا شیر میل نمایید.

منبع : برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی آرگامگ

خروج از نسخه موبایل