نماد سایت سیماکوک

طرز تهیه کوفته ساده خانگی بسیار خوشمزه و خوش طعم

کوفته غذای سنتی و ایرانی پرطرفدار است و انواع متفاوتی دارد که کوفته ساده یکی از انواع کوفته های خوش طعم و خوشمزه است. در طرز تهیه کوفته ساده از انواع سبزیجات معطر و گوشت چرخ کرده استفاده می شود.

کوفته برنجی و کوفته تبریزی و کوفته ساده از انواع کوفته های خوش طعم و محبوب هستند و شما می توانید برای تنوع بیشتر در برنامه غذایی هفتگی خود این کوفته ها را قرار دهید.

مواد لازم

طرز تهیه کوفته ساده و خوشمزه

در مرحله اول طرز تهیه کوفته ساده برنج را بپزید و آبکش کنید.

سپس هویج و پیاز را پوست بکنید و رنده کنید. گوشت چرخ کرده را بانمک و ادویه و آبلیمو جعفری خرد شده برنج و زرده تخم مرغ و پیاز و هویج رنده شده به خوبی مخلوط کنید و ورز دهید تا حالت چسبندگی پیدا کند.

آرد را بر روی سطح کار بپاشید و مخلوط مواد کوفته را بر روی سطح کار پهن کنید و سیب زمینی رنده شده را به مواد کوفته اضافه کنید و مخلوط مواد را به شکل کوفته در اندازه های دلخواه در آورید.

سپس کوفته ها را درون قابمه ای مناسب بچینید و روی کوفته ها دو لیوان آب مخلوط شده با ادویه و رب گوجه فرنگی و آبلیمو بریزید و اجازه دهید تا کوفته ها بر روی حرارت ملایم پخته شوند.

بعد از پخته شدن کوفته ها می توانید آن ها را برای سرو در ظرف مناسبی بکشید و با کمک سبزیجات تازه ظرف کوفته ها را به زیبایی تزیین کنید. امیدواریم از دستور پخت کوفته ساده در منزل نهایت لذت را ببرید. برای مشاهده آموزش پخت انواع کوفته کلیک کنید.

منبع : آرگا

منبع :

برگرفته از وب سایت آرگامگ بخش آشپزی

آرگامگ

خروج از نسخه موبایل